جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
فولادگر:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب در دولت گذشته دچار افت شدیدی در فعالیت هایشان شده بودند که یکی از دلایل آن عدم خوشبینی مسئولان دولت گذشته نسبت به احزاب بود.

حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به خانه دار شدن خانه احزاب همچنین میزان عمل دولت به وعده هایش در زمینه ایجاد فضا برای فعالیت احزاب گفت: دولت یازدهم  تا حدی توانست به وعده هایش  در این زمینه عمل کند اما به جز نقش دولت در این زمینه باید فاکتورهایی از جمله مسایل قانونی و نظارت بر احزاب را نیز در نظر گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: دولت یازدهم باید در مجوز دادن و نظارت بر احزاب فعال تر برخورد کند. ازراه اندازی دوباره خانه احزاب که تشکل صنفی و سیاسی است استقبال می کنیم البته مجلس هم قانون احزاب را اصلاح و به روز کرد.

فولادگر با اشاره به اینکه دولت یازدهم از این جهات و راه اندازی دوباره خانه احزاب تا حدی به وعده هایش عمل کرده است اما باید به رییس جمهور و اعضای دولت  توصیه کرد که تحمل خود را در برابر منتقدان افزایش دهند.

این نماینده مجلس نهم افزود: علیرغم اینکه دولت به وعده هایش در مورد کمک پرشتاب در جهت ایجاد فعالیت احزاب تا حدی عمل کرده است اما بهتر است در برابر توصیه ها و انتقادات احزاب که ممکن است به جا و در برخی موارد نابجا هم باشد تحمل داشته باشدو توصیه ای که رهبری در ابتدای سال مبنی بر همدلی و همزبانی دولت با ملت را مطرح فرمودند در پیش گرفته و مردم بدانند دولت در میدان اجراست.

فولادگر در ادامه با اشاره به اختلافاتی که در درون خانه احزاب در گذشته وجود داشت گفت: در آن مقطع احزاب اختلافاتی با هم داشتند و این موضوع چندان ارتباطی با دولت گذشته ندارد.

وی در عین حال تصریح کرد:  احزاب در دولت گذشته دچار افت شدیدی در فعالیت هایشان شده بودند که یکی از دلایل آن عدم خوشبینی مسئولان دولت گذشته نسبت به احزاب بود.

فولادگر افزود: البته یکی دیگر از دلایل افت فعالیت های احزاب در دولت گذشته مربوط به اتفاقات پس از انتخابات 88 و ساختار شکنی برخی احزاب می شود که اینگونه مسایل در دیدگاه مردم نسبت به احزاب نیر تاثیر گذاشت.

عضو سابق کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: در حال حاضر و با توجه به اینکه اعضای خانه احزاب به تفاهمی رسیده اند انتظار می رود این مکان و جایگاه به فعالیت اصلی خود بازگردد و تمام احزاب باید در آن مشارکت داشته باشند و در ضمن حمایت های قانونی نیز از احزاب صورت گیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: