دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
فرمانده انتظامی شهرستان شبستر خبر داد
عجب شیر ما - فرمانده انتظامی شهرستان شبستر گفت: هشت نفر از اعضای یک شبکه هرمی توسط پلیس شهرستان شبستر دستگیر شدند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، فریدون حیدری اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با انجام فعالیت‌های پلیسی و تحقیقات نامحسوس در سطح شهر، موفق شدند یک شبکه هرمی را شناسایی کنند.

ی افزود: ماموران با تشکیل یک تیم عملیاتی، پس از هماهنگی با مقام قضائی توانستند هشت نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کنند.

حیدری تصریح کرد: در بازرسی از محل فعالیت این باند، تعداد زیادی جزوه و سی.دی‌های آموزش بازاریابی شبکه‌ای، تعدادی لوازم آرایشی بهداشتی و تجهیزات رایانه‌ای کشف کردند.

وی گفت: متهمان در بازجویی اعتراف کردند که برای عضوگیری و اعتمادسازی اعضا و قانونی جلوه دادن فعالیت‌های خود، شرایطی چون حسن اخلاق، اعتیاد نداشتن به موادمخدر و سیمای ظاهری مناسب را فراهم می‌کردند.

فرمانده انتظامی شبستر بیان داشت: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

حیدری در خصوص ماهیت این باند به شهروندان گفت: اعضای این باند در پوشش شرکت پخش مواد غذایی و لوازم آرایشی اقدام به عضوگیری کرده بودند و سپس کار خود را تغییر داده و در قالب سرمایه‌گذاری و به روش پدیده بازاریابی شبکه‌ای ناسالم یا دسیسه هرمی با به کارگیری شیوه‌های روانی می‌پرداختند و افراد را به خرید محصولاتی که به آنها نیاز ندارند مجبور می‌کردند آنها را با رویای ثروتمند شدن در مدت کوتاه فریب داده بودند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: