چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:
عجب شیر ما - رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی، پرهیز از شائبه‌آفرینی توسط اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه وظیفه داریم با همدلی و هماهنگی، انتخاباتی سالم و در خور شان نظام برگزار کنیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، "عباسعلی اسدی" در چهارمین نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان، با بیان این که با بیش از 80 درصد افرادی که مشمول عدم احراز شرایط و یا رد صلاحیت شده‌اند ملاقات حضوری داشتیم، افزود: قانون نحوه اجرا و نظارت بر انتخابات را مشخص کرده است و اگر به قانون عمل کنیم، مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گفته وی، در پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سطح استان، از مجموع 623 نفر ثبت‌نام‌کننده، حدود 61 درصد تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: در این مدت 31 نفر از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند، صلاحیت 111 نفر احراز نشد و 120 نفر نیز رد صلاحیت شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی همچنین بر لزوم بازآرایی شعبات اخذ رای و بازبینی محل استقرار صندوق‌ها و مطابقت آن‌ها بر اساس جمعیت و نحوه دسترسی مردم تاکید کرد.

در این نشست سعيد شبستری رییس ستاد انتخابات استان نيز گزارشی از روند پیگیری مسائل انتخاباتی و زمان بندی فعالیتهای انتخابات در سطح استان را ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام گرفته در این زمینه پرداخت.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد با توجه به نزدیکی ایام تبلیغات انتخاباتی نشست توجیهی تبلیغات انتخابات با حضور روسای هیات‌های اجرایی و نظارت و با شرکت کاندیداها و روسای ستادهای آنها برگزار و چارچوب‌های تبلیغاتی قانون‌مند و منضبط تبیین شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: