چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - May 22 2024
کد خبر: ۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
عجب شیرما: استاندار آذربایجان شرقی 90 روز به سازمان جهاد کشاورزی فرصت داد که مشکلات واگذاری زمین به یک شرکت کشت و صنعت در ملکان را حل و فصل کند.

به گزارش عجب شیرما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبارزاده در شورای برنامه ریزی استان با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، نخستین گام برای توسعه پایدار استان به شمار می رود، گفت: انتظار داریم اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان چند گام جلوتر از سایر دستگاه ها حرکت کند.

وی گفت: پیشرفت های قابل توجهی در بخش هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان وجود دارد، هر چند مدیریت استان برای توسعه این زیرساخت ها، آماده کمک های بیشتری است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اینترنت پرسرعت و مطمئن یکی از نیاز اولیه برای هر سرمایه گذار به شمار می رود، گفت: برای تامین کامل زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات باید اقدام لازم صورت گیرد تا شاهد توسعه در بخش های مختلف باشیم.

فرماندار ملکان نیز در ادامه به تشریح سند تدبیر و توسعه شهرستان پرداخت و اصلاح الگوی مصرف، بهره برداری بهینه از باغات انگور، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با رویکرد صادراتی و توسعه صنایع فولاد و فرآوری مواد معدنی را چهار هسته کلیدی توسعه شهرستان ملکان عنوان کرد.

اسکندرزاده" در ادامه با انتقاد از نبود عزم جدی مسئولان ذیربط برای تحقق کامل هسته های سند تدبیر و توسعه گفت: سرمایه گذاری که می خواهد در شهرستان و استان سرمایه گذاری کند، گرفتار پروسه های طولانی تشریفات اداری می شود و در نهایت دلسرد و پشیمان.می گردد.

وی به عنوان نمونه به یکی از طرح های سرمایه گذاری شهرستان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار این طرح دو سال است که دنبال تحویل گرفتن زمین از سوی سازمان جهاد کشاورزی می دود، اما هنوز هم به جایی نرسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به این موضوع، خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی دستور داد موضوع واگذاری زمین در اسرع وقت باید حل شود.

جبارزاده خطاب به مهری گفت: از همین الان 90 روز فرصت دارید که این مسئله را حل و فصل کنید، در روز 91 ام زمین مورد نیاز با مسئولیت شورای برنامه ریزی به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

وی در ادامه به انتقادات عیسی کلانتری از عدم پیشرفت سریع پروژه های احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان بدون دریافت منابع تخصیصی از محل منابع ستاد ملی احیاء دریاچه ارومیه، فعالیت خود را ادامه می دهند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بسیاری از هسته های سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی از جمله اصلاح روش های آبیاری در مناطق مختلف استان، در راستای اهداف ستاد احیای دریاچه ارومیه است، اما دستگاه ها با وجود محدودیت مالی تاکنون بدون دریافت منابع تخصیصی، کارها را پیش می برند.

جبارزاده گفت: دریافت اعتبار از منابع متمرکز ستاد احیاء دریاچه ارومیه برای برخی از ادارات کل از جمله مدیریت جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و آب و فاضلاب پیگیری می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: