جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
سردی هوا تا پایان هفته ادامه می‌یابد
عجب شیر ما - سراب و چاراویماق با 18 درجه زیر صفر سردترین نقطه آذربایجان‌شرقی اعلام شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، چند روزی هست که نزول نعمات آسمانی همزمان با سایر نقاط کشور در آذربایجان‌شرقی برای مردم این خطه خوشحالی و شادی را به ارمغان آورد.

براساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی سراب و چاراویماق با 18 درجه زیر صفر سردترین نقطه استان آذربایجان‌شرقی اعلام شده که بیشترین دمای این شهرستان‌ها نیز 7 درجه زیر صفر گزارش شده است.

این گزارش می‌افزاید، تبریز نیز در این مدت با پیشینه دمای این 3 درجه زیر صفر و 14 زیر صفر، جلفا 3- و 14-، اهر 6 - و 12- ، سهند 5 - و 16 - ، سراب 7 - و  18 -، کلیبر 8 - و 16 -، مراغه 3 - و 11-، مرند 7- و 15-، ورزقان 5- و 15-، شبستر 5- و 15-، هریس 5- و 14-، بستان‌آباد 8- و 17- ،چاراویماق 8 - و 18 -، بناب 3- و 10-، ملکان 3- و 10- و میانه 1 - و  10- صفر گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی  تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز چهارشنبه خواهد بود که موجب ابرناکی، وزش باد، بارش برف، مه و تدوام و کاهش دما خواهد شد.

پنج‌شنبه جوی پایدار البته از اواخر وقت، گذر امواج تراز میانی در برخی نواحی موجب افزایش ابر  و وزش باد خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، بر اثر بارش برف و کولاک که از روز گذشته در نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز آغاز شده است، لایه‌ای از برف سطح خیابان‌های شهر تبریز را پوشانده و باعث لغزندگی آنها شده به طوری که دیشب به دلیل بارش برف خیابان‌های تبریز قفل شده و تردد را برای وسایط نقلیه غیرممکن کرد که هم اکنون تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین در داخل شهر تبریز به ویژه در خیابان‌های اصلی این شهر به کندی انجام می‌شود.

بسیاری از تاکسی‌ها را می‌بینید که خالی هستند و از سوار کردن مسافران امتناع می‌کنند و به محض اینکه کلمه دربستی را می‌شوند ترمز می‌کنند و مسافر را سوار می‌کنند.

در این روزها مردم برای اینکه به مقصد خود برسند در برخی موارد ترجیح می‌دهند از آژانس خودرو تهیه کنند که در بسیاری از موارد آژانس‌دارها اعلام می‌کنند «سرویس نداریم».

بر اساس این گزارش، مشکل دیگری که مردم در این روزها دارند لیز بودن معابر است که باعث بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان می‌شود به طوری که امروز بیشتر کارمندان به دلیل مشکلات تردد با تاخیر در محل کار خود حاضر شدند.

امروز بیشتر مدارس مناطق استان آذربایجان‌شرقی به دلیل بارش برف و یخبندان تعطیل شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: