سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
رييس ستاد انتخابات استان مطرح كرد:
عجب شیر ما - رییس ستاد انتخابات استان با انتقاد شدید از صرف هزینه های میلیاردی توسط برخی نامزدهای انتخابات ابراز كرد: مردم باید بدانند چنین پول هایی از كجا می آید؟ چگونه ممكن است برخی افراد قبل از ورود به مجلس، زندگی متوسطی داشته باشند ولی پس از انجام خدمت در مجلس شورای اسلامی، میلیاردر می شوند؟.

 به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا،  سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان با تاكید بر لزوم حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای افزود: حضور حداكثری مردم در انتخابات پیش رو، اصل اول در انتخابات است.

 

وی با بیان اینكه این امر باعث افزایش اقتدار نظام و تقویت پایه های مستحكم آن خواهد شد، ادامه داد: شرکت در انتخابات، پیمان مجدد با آرمان‌های انقلاب و نظام است و امیدواریم در هفتم اسفند ماه سالجاری شاهد تحقق حماسه سیاسی دیگری در امتداد حماسه سیاسی و تاریخی 24 خرداد باشیم.

  

 وی در بخشی از سخنان خود تصریح كرد: پایبندی به اصول اخلاقی، نظام و رهبری، تبعیت از اندیشه‌های امام خمینی (ره)، رهنمودهای رهبری، پایبندی به قانون و حفظ وحدت با وجود تفکرات مختلف در داخل نظام باید مد نظر همه گروهها، تشكل های سیاسی و  افراد حاضر در انتخابات باشد.

  

 رییس ستاد انتخابات استان با تاكید بر لزوم قانونگرایی به صورت واقعی و در عمل اظهاركرد: پایبندی به قانون و بخصوص قانون اساسی برای ما ملاك است و همه باید تلاش كنیم تا علی رغم وجود تفكرات سیاسی مختلف، وحدت و همدلی را بین تمامی گروه ها حفظ كنیم تا انتخابات امسال، منشا وفاق و همدلی باشد.

  

شبستری با بیان اینكه باید انتخاباتی برگزار كنیم كه گروه های سیاسی به یكدیگر نزدیك شوند ادامه داد: همه باید بدانند كه تمامی افراد دخیل در برگزاری انتخابات به ویژه كاندیداها و طرفدارن آن ها، فرزندان همین نظام هستند.

  

وی از تمامی نامزدهای انتخابات خواست كه نقد منصفانه به یكدیگر داشته و در حول قانون حركت كنند.  تخریب نامزدها توسط یكدیگر و همچنین تخریب آن ها توسط طرفداران نامزدهای رقیب، امری غیر عاقلانه و غیر شرعی است.

  

وی با بیان اینكه گروه های سیاسی باید از افراط و تفریط پرهیز كنند ادامه داد: در 24 خرداد ماه سال 92، مردم به افراط و تفریط " نه" گفته و به اعتدال، تدبیر، آرامش و احترام به قانون رای داده و بله گفتند. 

 

شبستری با انتقاد از شعارهای برخی مسئولان ابراز كرد: باید به صورت واقعی به امر قانون عمل كنیم و چنین نباشد كه وقتی قانون به نفع ماست آن را اجرا كنیم و وقتی هم كه به نفع ما نیست اجرا نكنیم. 

 

 رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تاكید برحفظ نشاط و شادابی سیاسی در جامه عنوان كرد: از تمامی تشكل ها و گروه های سیاسی انتظار داریم مردم را به حضور حداكثری در انتخابات، تشویق و ترغیب كنند.

  

وی در بخشی از سخنان خود از رسانه‌ها و مطبوعات خواست برای افزایش آگاهی مردم در راستای انتخاب اصلح کمک کنند.

  

 به گفته وی، امكان رد صلاحیت افراد حتی تا روز برگزاری انتخابات وجود دارد و كاندیداها باید دقت كرده و اقدامات خلاف قانون انجام ندهند.

  

 شبستری با انتقاد شدید از اقدام یكی از خبرگزاری ها مبنی بر انتشار اسامی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعلام مشخصاتی همچون تایید یا عدم تایید آنان توسط هیات های نظارت عنوان كرد: لیست انتخابات به طور کامل منتشر شده که منشأ آن باید شناسایی شده و برخورد اطلاعاتی و قضایی می‌شود. 

 

وی در خصوص آخرین وضعیت جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان تصریح كرد: تا امروز 4 مورد تخلف به دستگاه قضایی معرفی شده است. برای برخی افراد نیز تذكر های شفاهی و كتبی و حتی درج در پرونده نیز لحاظ شده است. در روند برگزاری انتخابات اگر ذره ای شائبه طرفداری دست اندركاران و مجریان انتخابات از كاندیداهای خاص وجود داشته باشد آن ها را تغییر خواهیم داد. 

 

 وی از انصراف یك نامزد انتخاباتی از شركت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و ابراز كرد: 623 نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان ثبت نام كردند كه طبق آخرین آمار، 358 نفر از آنان تایید صلاحیت شده اند.  

 

رییس ستاد انتخابات استان میانگین تایید صلاحیت كاندیداها در كشور را 40 درصد اعلام كرد و افزود: خوشبختانه وضعیت آذربایجان شرقی با تایید 60 درصدی كاندیداها قابل قبول و خوشایند است.

  

 شبستری در بخشی از سخنان خود اخطاب به تمامی دستگاه های اجرایی وابسته به دولت اظهار كرد: تمامی دستگاه های اجرایی موظفند امكانات خود اعم از پرسنل، خودرو و ... را در صورت نیاز ستاد انتخابات استان، در اختیار ستاد قرار دهند و در این خصوص هیچ گونه نیازی به كسب اجازه نخواهد بود.

   

 وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه پیامكی ستاد انتخابات استان به شماره 10003334  ابراز كرد: این سامانه به صورت دو طرفه آماده دریافت اخبار، شكایات، پیشنهادات و انتقادات مردم است.

  

 وی از تجهیز تمامی فرمانداری های استان به فیبر نوری خبر داد و اظهار كرد: از طریق این سیستم ف تمامی فرمانداری ها بدون هیچ گونه مشكلی با ستاد انتخابات استان در ارتباط خواهند بود و سایر فعالیتهای مربوط به انتخابات را انجام می دهند.

  

به گفته رییس ستاد انتخبات استان، اسامی قطعی نامزدهای تایید صلاحیت شد در روز 27 بهمن از طریق وزارت كشور به تمامی حوزه های انتخابیه اعلام می شود. روز 28 بهمن نیز این اسامی توسط تمامی فرمانداری ها در حوزه های انتخابیه منتشر می شود. 29 بهمن تا 5 اسفند نیز مهلت قانونی نامزدها برای تبلیغات است. یك روز پس از اتمام ایام تبلیغات، هر گونه تبلیغات ممنوع بوده و در روز 7 اسفند ماه سالجاری شاهد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خواهیم بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: