سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
در جلسه شورای عالی گردشگری مطرح شد
عجب شیر ما - معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از عملکرد ایزوله، منفعلانه و تشریفاتی دانشگاه‌های استان در امر انجام وظایف و ارائه برنامه‌های عملیاتی به جامعه انتقاد کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید شبستری‌خیابانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری استان با اشاره به اهمیت جلسه اظهار داشت: گردشگری صنعتی پاک و درآمدزا است به طوری که بسیاری از کشورها بدون داشتن منابع و درآمدهای نفتی تنها با تکیه بر این صنعت راه توسعه و پیشرفت سریع را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام فرصت ارزشمندی است که باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم که این اتفاق یک رخداد ملی و فرابخشی است و باید از نگاه‌های بخشی در این ارتباط به جد پرهیز کنیم.

شبستری تاکید کرد: امروز سیاست و رویکرد دولت تدبیر و امید نهایت استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی است و معتقدیم دولت باید سیاست‌های خود را ابلاغ کرده و بخش خصوصی این سیاستگذاری‌ها را عملی کند.

این مسئول ارزیابی وضعیت فعلی تبریز توسط مشاور و احصاء نقاط ضعف و آسیب‌شناسی مشکلات گردشگری شهر را ضروری دانست و ابراز داشت: اگر می‌خواهیم استان آذربایجان‌شرقی و تبریز را به دنیا معرفی کنیم باید ساز و کارهایی تعریف کنیم که برای سال 2018 آماده شویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: گردشگران یا صرفا برای گردشگری آمده‌اند یا به عنوان گردشگر سلامت مراجعه کرده‌اند یا جهت سرمایه‌گذاری و برقراری مراودات تجاری ورود یافته‌اند که باید در تمام این سه محور برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تک تک افرادی که گردشگران با آنها مواجه می‌شوند مانند رانندگان تاکسی، فروشندگان، مغازه‌داران و ... باید آماده این اتفاق مهم باشند و در نوع برخوردها و استقبال از گردشگران نهایت حسن و دقت را بفرمایند.

شبستری در ادامه از عملکرد ایزوله، منفعلانه و تشریفاتی دانشگاه‌های استان در امر انجام وظایف و ارائه برنامه‌های عملیاتی به جامعه انتقاد کرد و گفت: من به دانشگاه‌ها امیدوار نیستم و معتقدم دانشگاه‌ها ضعیف‌ترین دستگاه‌ها از لحاظ عمل کردم به وظایف هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی دانشگاه را به عنوان عنصر منفعل و ایزوله نامید که آن طور که انتظار می‌رود برای جامعه، بخش صنعت و تولید برنامه دهند تاکنون چنین نکرده‌اند و شاید بتوان گفت «دانشگاه‌ها تنها از 10 درصد ظرفیت خود در این ارتباط بهره برده‌اند».

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: