سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با بیان این که انتخابات یک بحث ملی است، گفت: مردم در انتخاب کاندیدای مورد نظر خود باید هوشیار باشند چرا که مجلس جای قانون شکنان نیست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا،  سعید شبستری با اشاره به اهمیت بحث انتخابات در شرایط کنونی کشور، افزود: امروز دولتی بر سر کار است که به دنبال ایجاد آرامش و حل مشکلات اقتصادی مردم است و باید شرایطی فراهم کنیم که این آرامش حفظ شود.
وی با بیان این که فضای انتخابات باید فضایی رقابتی و سالم باشد، ادامه داد: حل مشکلات جامعه کار یکی دو روز نیست و باید زیرساخت های لازم فراهم شود، بنابراین فضای انتخابات نباید بهانه ای برای تخریب دولت، سیاه نمایی و اظهار سخنان نادرست باشد.
شبستری با اشاره به این که برخی از کاندیداها هزینه های میلیاردی صرف می کنند، گفت: مردم باید از خود بپرسند که این هزینه ها از کجا آمده و این افراد چه هدفی از ورود به مجلس شورای اسلامی دارند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از نامزدها نیز در زمان تبلیغات وعده هایی می دهند که خارج از چارچوب قانون و فراتر از توان و اختیار آنهاست که مردم باید در این زمینه نیز هوشیار باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان اظهارکرد: مردم باید بدانند کسانی که به بهانه تبلیغ کارهای غیرقانونی انجام می دهند قصد خدمت ندارند و شایسته ورود به مجلس نیستند.
وی با بیان این که فعالیت های کاندیداها به دقت رصد می شود، گفت: تاکنون حداقل چهار هزار خبر انتخاباتی به مراجع ذی ربط ارسال شده و مواردی از تخلفات کاندیداها به دستگاه قضایی ارجاع شده و برخی از مسوولان و کاندیداها نیز تذکر گرفته اند.
شبستری با تاکید بر این که تمام تلاش مجریان انتخابات حفظ بی طرفی است، گفت: جایگاه حقوقی مجریان انتخابات اجازه نمی دهد که سلایق سیاسی را در انجام وظیفه دخالت دهند و ما موظفیم به مر قانون عمل کنیم.
وی با بیان این که تخریب افراد و برچسب زنی از نظر اخلاق انتخاباتی محکوم است، افزود: کاندیداها باید منافع جناحی و فردی را کنار گذاشته و منافع مردم را در نظر بگیرند، آنها باید برنامه ها و توانمندی های خود را ارایه کنند و از تخریب دیگر کاندیداها بپرهیزند.
رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: تایید صلاحیت کاندیداها به معنی این نیست که آنها مجاز به هر کاری هستند چرا که اگر مدرکی دال بر تخلف آنها حتی در روز انتخابات ارایه شود ممکن است در صلاحیت آنها تجدید نظر شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس آینده در شان نظام جمهوری اسلامی و مجلسی عقلانی، باتدبیر و بابرنامه بوده و در پی حل مشکلات مردم باشد.
شبستری گفت: از مجموع 623 نفر داوطلب نمایندگی مجلس در استان صلاحیت 32 نفر احراز نشده است.
وی، داشتن محکومیت قضایی، نامعتبر بودن مدرک تحصیلی، نداشتن صلاحیت سیاسی و وابستگی به گروه های منحله را از جمله دلایل عدم احراز صلاحیت این افراد ذکر کرد و گفت: هیات های اجرایی بر اساس قانون و ادله و مدارک صلاحیت ها را بررسی کرده اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: