جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
عجب شیر پرس - مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۲ طرح آبرسانی با اعتبار ۹۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فردا سه‌شنبه از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو در این استان افتتاح می‌شود.
۲طرح آبرسانی سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا قاسمی با اشاره به۲ طرح آبرسانی برنامه این هفته «پویش الف_ ب _ ایران» در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این طرح‌های آبرسانی به۲۰ روستای شهرستان تفتان و بهره‌برداری از فاز چهارم آب شیرین‌کن در زاهدان به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب با اعتبار ۹۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیونتوماناست.
وی با بیان اینکه با اتصال ۲۰ روستای تفتان به شبکه آبرسانی ۹۴۲ خانوار از آب آشامیدنیپایدار بهره‌مند می‌شوند افزود:اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح آبرسانی ۸۴ هزار میلیون ریال است.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: با افتتاح این پروژه بیش‌ازپنج هزار نفر از جمعیت روستایی این شهرستانازآب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تامین آب این روستاها۱۰ لیتر بر ثانیه ‌است خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا ۱۷ هزار متر لوله‌گذاری خطوط انتقال و ۲۲ هزار متر شبکه توزیع اجرا و ۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره ساخته شده است.
قاسمی با اشاره به راه‌اندازی فاز چهارم آب شیرین‌کن زاهدان با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب تصریح کرد:با بهره‌برداری از این پروژه تنش آبی ۱۴ هزار و ۵۰۰ مشترک زاهدانی در پیک مصرف مرتفع و ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۷ آغاز و برای تکمیل آن حفر و تجهیز پنج حلقه چاه و ۱۲ کیلومتر خط انتقال انجام شده تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک ظرفیت این آب شیرین‌کن به ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز افزایش پیدا می‌کند.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان با اشاره به یاری و مشارکت خیران اظهارداشت: ۲۱ روستای دچار تنش آبی یا فاقد شبکه با جمعیت بیش از پنج هزار نفر ازآب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به گذشت ۱۳ ماه از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سیستان و بلوچستان گفت: این مدت با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود حدود ۱۰۲ هزار و ۱۸ نفر از جمعیت روستایی استانازآب آشامیدنی بهره‌مند و ۳۲۰ روستا به شبکه آبرسانی مجهز شدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: