جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
قره سید رومیانی مطرح کرد:
عجب شیر ما - نایب رئیس فراکسیون جوانان مجلس معتقد است ادامه روند بی‌توجهی به حوزه جوانان باعث ایجاد موج ناامیدی در این قشر و ضربه به جامعه می‌شود.
حوزه جوانان با وجود جذب مشارکت‌های خصوصی و تأمین اعتبار، در محاق ورزش سیاست‌زده

به گزارش عجب شیر ما به نقل ازخانه ملت، میرهادی قره سید رومیانی با انتقاد از سرانه سالانه جوانان که کمتر از 300 تومان برای هر نفر است، گفت: در سال های گذشته بودجه کل جوانان در وزارت ورزش و جوانان 9 میلیارد تومان بود که در تقسیم بندی های منطقه ای، یک میلیون تومان نیز به هر شهرستان نمی رسید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با نامناسب خواندن وضعیت کنونی حوزه مدیریت جوانان در وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: علیرغم اینکه جذب مشارکت های خصوصی و تأمین اعتبار از بخش خصوصی با هماهنگی های لازم با این بخش، صورت گرفته با این حال غلبه سیاسی ورزش بر حوزه جوانان این موضوع را به محاق برده است.

وی در ادامه با ناتوانمند دانستن وزارت ورزش و جوانان در مدیریت حوزه جوانان، اظهار کرد: اکنون لازم است وزارت ورزش و جوانان ساختار سابق حوزه جوانان را در این وزارتخانه بازیابی کند و به دنبال بازگشت تمایل سرمایه گذاران برای حضور در این عرصه باشد.

قره سید رومیانی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر می توان نظری بر تفکیک حوزه ورزش از وزارت ورزش و جوانان داشت که البته در شرایط کنونی امکان پذیر نیست و نیاز به کار کارشناسی گسترده و اساسی دارد ضمن اینکه مدل های متفاوتی می توان برای آن در نظر گرفت که نمونه های آن می تواند معاونت ریاست جمهوری، سازمان مستقل یا وزارتخانه ای مستقل باشد که تمامی این مدل ها نیاز به کارشناسی دارد.

نایب رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم وجود متولی مشخص در حوزه جوانان، باعث ایجاد مشکلات فراوانی در زمینه های ازدواج، اشتغال،‌ تحصیل جوانان شده است که اگر به این موضوع رسیدگی نشود ناامیدی را در این قشر ایجاد خواهد کرد و به دنبال آن خود جامعه و حکومت خسارت خواهد دید.

به گزارش خانه ملت، اخیرا مدیرکل مشارکت های اجتماعی معاونت ساماندهی امور جوانان با انتقاد از بی توجهی دولت به امور جوانان گفته است: در حال حاضر سرانه ای که دولت برای هر جوان ایرانی می پردازد کمتر از ۳۰۰ تومان در سال است که این بودجه،‌ رقم ناچیزی در مقایسه با بخش های دیگر حتی در مقایسه با حوزه های فرهنگی و اجتماعی است./

برچسب ها: مجلس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: