جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
فرمانده انتظامی خوی خبر داد
عجب شیر ما - فرمانده انتظامی خوی از کشف 5 هزار و 640 ثوب البسه قاچاق در شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسفندیار احمدی امروز  در ارومیه اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خوی در پی بازرسی از خودروهای عبوری در ایستگاه ایست بازرسی"ایواوغلی" خوی به دو دستگاه خوروی سواری سمند و پژو مشکوک شده و اقدام به متوقف کردن هر دو خودرو کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان خوی در بازرسی از این دو دستگاه خودروی سواری توقیفی تعداد 5 هزار و 640  ثوب البسه خارجی قاچاق به ارزش تقریبی 200 میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی خوی ادامه داد: در این راستا دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شهرستان خوی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای مقابله با پدیده شوم قاچاق مردم و مسئولان باید با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای عده‌ای قاچاق و فرصت‌طلب ناامن کنند.

احمدی ادامه داد: همانگونه که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی تجربه ثابت کرده است که مشارکت عمومی برکات و ثمرات فراوان داشته است لذا از مردم درخواست می‌شود کمال همکاری را با ماموران خدوم نیروی انتظامی داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک ماموران انتظامی را از طریق تماس با پلیس 110 در جریان بگذارند.

وی با بیان اینکه قاچاق البسه از معضلات مهم در جامعه است، افزود: قاچاق این کالا سبب رکود بازارهای داخلی و بیکاری بسیاری از اقشار مردم همچون کارخانجات و بازارهای فروش می‌‌شود لذا لازم است راهکارهای عملی در خصوص برخورد با این پدیده شوم صورت بگیرد.

فرمانده انتظامی خوی بیان داشت: گرایش مردم به سوی مدگرایی و همچنین تفکر این قضیه که کالاهای خارجی دارای کیفیت بهتری هستند مردم را به سوی خرید کالاهای قاچاق خصوصا البسه سوق داده است لذا لازم است راهکارهای فرهنگی در خصوص عدم استفاده مردم از کالاهای قاچاق خارجی توسط مسئولان فرهنگی در جامعه ایجاد شود.

این مسئول بر لزوم مشارکت تولیدکنندگان داخلی در خصوص کاهش قاچاق در جامعه تاکید کرد و افزود: تولیدکنندگان با ارتقای کیفیت تولیدات خویش سهم بسزایی در راستای کاهش قاچاق کالا دارند.

احمدی موثرترین راهکار برای کاهش قاچاق البسه در جامعه را از بین بردن جذابیت کالاهای قاچاق شده عنوان کرد و ادامه داد: باید تحول عظیمی در خصوص تغییر نگرش مردم در رابطه با عدم استفاده از کالاهای خارجی قاچاق ایجاد شود.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد ضبط کالاهای قاچاق شده توسط ماموران انتظامی راهکار مناسبی برای کاهش قاچاق کالا در جامعه نیست زیرا که بسیاری کالاهای قاچاق توقیف شده در مزایده‌های که توسط اموال تملیکی برگزار می‌شود به فروش رسیده و دوباره وارد چرخه بازار می‌شود.

لذا لازم است مسئولان در رابطه با کالاهایی که قاچاق می‌شوند راهکارهای مناسبی در نظر بگیرند زیرا که ورود کالاهای قاچاق شده به چرخه بازار توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی غیر قابل قبول است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: