شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:
عجب شیر پرس - یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در حال رایزنی و تلاش است تا سازمان بورس را جوابگو کند تا کسانی که در بورس دخالتی دارند و سبب کاهش یا افزایش قیمت سهام می‌شوند، شناسایی شوند.
جوابگو کردن سازمان بورس ضروری است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره احقاق حقوق سهامداران پس از زیان‌هایی که در بازار بورس متحمل شدند، اظهار کرد: کسانی که وارد بورس می‌شوند باید این ریسک را بپذیرند که هم سود دارد و هم زیان و با توجه به اینکه بورس در مقطعی به شکل غیرواقعی رشد پیدا کرد، مشخص شد با این رشد بی‌رویه ظرفیت بورس بی‌نهایت نخواهد بود و شرایط کشور هم به گونه‌ای نیست که منابعی را برای کسانی که در این بازار زیان می‌بینند اختصاص دهد.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس در حال رایزنی و تلاش است تا سازمان بورس را جوابگو کند تا کسانی که در بورس دخالتی دارند و سبب کاهش یا افزایش قیمت سهام می‌شوند، شناسایی شوند و نظارت کامل روی فضای مجازی وجود داشته باشد تا کسانی که از طریق کانال‌ها و سایت‌های مختلف بازار بورس را ملتهب می‌کنند، شناسایی شوند تا تأثیر منفی از این بازار دور شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: مقرر شد نتایج این موارد در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار گیردو نماینده‌ای از این کمیسیون در جلسات سازمان بورس حضور دارد و از نزدیک شرایط را دنبال می‌کنیم و شکایاتی را که از طرف مردم به قوه قضائیه درباره بورس شده است را پیگیری خواهیم کرد.

سلیمی تصریح کرد: قطعاً تلاش می‌کنیم بازار بورس به یک ثبات نسبی برسد، اما اینکه بخواهیم جبران زیان از دست رفته شود، امکان‌پذیر نیست و اگر با چاپ پول بخواهیم این زیان را جبران کنیم تورم به دنبال خواهد داشت و تمام مردم ضرر می‌کنند. بهترین راه جوابگو کردن و قانونمند کردن سازمان بورس است تا از مقوله دولتی بودن تا حدی خارج شود که برخی افراد نتوانند در آن اعمال نفوذ کنند.

وی گفت: به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس اجباری نبوده است و امری اختیاری بود و تذکرات لازم از طریق رسانه‌ها به مردم داده شد که همه سرمایه خود را در بورس نگذارند که متأسفانه برخی تمام سرمایه خود را گذاشتند و دچار مشکل جدی شدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: