جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
عجب شیر ما - مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مواد پروتئینی آذربایجان شرقی توسط عشایر تولید می‌شود گفت: این در حالی است که جمعیت عشایر استان حدود ۲ درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، سیدمحمدحسن آل هاشم  در جلسه شورای عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 20 درصد مواد پروتئینی آذربایجان شرقی توسط عشایر تولید می‌شود اظهار داشت: این در حالی است که جمعیت عشایر استان حدود 2 درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه آمار دام عشایر آذربایجان شرقی در قشلاق 750 هزار رأس و در ییلاق 1 میلیون و 500 هزار رأس است افزود: عشایر استان سالانه تولید کننده 113 هزار تن گوشت قرمز 34 هزار تن شیر هستند. 

آل هاشم ادامه داد: در زمینه صنایع دستی هم سالانه 38 هزار متر مربع انواع قالی، ورنی، قالیچه و... توسط عشایر، تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی، جمعیت عشایر را در قشلاق، بیش از 43 هزار نفر عنوان کرد و گفت: جمعیت عشایر استان در مناطق ییلاقی با کوچ از استان‌های زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی به بیش از 70 هزار نفر می‌رسد.

وی رویداد گردشگری تبریز 2018 را فرصت مناسبی برای شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری عشایر آذربایجان شرقی دانست و خاطرنشان کرد: گردشگری مناطق عشایری توسعه می‌یابد تا گردشگران بتوانند با شرکت در آیین‌های سنتی و بومی با آداب و رسوم این مناطق و طبیعت بکر ییلاق آشنا شوند.

بر اساس این گزارش، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه عشایر ظرفیت بزرگی برای انقلاب و نظام محسوب می‌شود، افزود: باید با بررسی مشکلات این قشر، به دنبال رفع موانع عشایر باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: