چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
عجب شیر ما - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: استان ما از کم تنش‌ترین استان‌های کشور در جامعه کارگری است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، میر احد حسینی در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری با اشاره به نقش کلیدی نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی اظهار داشت: وجود نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی در استان باعث آرامش مردم و مخصوصاً قشر کارگری است و از نظر واحدهای تولیدی تعاملاتی که این نمایندگان به عنوان لیدر عمل می‌کنند.

وی افزود: تنظیم تعاملات بین کارگر و کارفرما بسیار کلیدی است و استان ما به دلیل صنعتی بودن از کارگری‌ترین شهرهای کشور با  670 هزار کارگر مشمول قانون کار و بیمه شده مشغول به کار محسوب می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این که استان ما از کم تنش‌ترین استان‌های کشور در جامعه کارگری است ابراز کرد: در چند سال گذشته استان بر اثر ناپختگی برخی کارفرمایان ما شاهد تنش‌های مختلفی در حوزه کارگری بودیم که موجب سلب آرامش مردم می‌شد که با همت استانداری، اداره صنعت و معدن، اداره تعاون و رفاه اجتماعی و به لطف ساماندهی تشکلات کارفرمایی تقریباً برچیده شد.

وی با اشاره به این که در استان ما 18 هزار مورد شکایت و دادخواست بود گفت: شکایت‌ها و دادخواست‌ها در 33 هیئت تشخیص و 22 هیئت حل اختلاف مطرح می‌شود که نزدیک به 50 درصد به صورت سازشی حل می‌شود و از این 18 هزار شکایت و دادخواست  4 هزار آن به هیئت حل اختلاف می‌روند که در آن از 3 قسمت کارگری، کارفرمایی و دولت متشکل از نمایندگان فرمانداری، دادگستری و تعاون کار و رفاه اجتماعی حضور دارند که مجموعاً 360 نفر به شکایات کارگران رسیدگی می‌کنند.

حسینی با بیان این که بخشی از مشکلات در حل اختلاف به صورت کمیته‌ها حل و بررسی می‌شود خاطر نشان کرد: کمسیون کارگری استان به مدیریت معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل شده است  که مشکلات در  کمیته ها حل و بررسی می‌شود تا شاهد اتفاقات نامبارک در استان نباشیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یادآور شد: برای مثال در یکی از کارخانه جات که در آن 300 نفر مشغول به کار بودند هیئت مدیره به اختلاف برخورده بودند که با تلاش‌ها و جلسات مستمر این کمیته مشکل  مذکور با فروش کارخانه حل شد.

حسینی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاهی که به مناسبت روز کارگر برگزار شده بود خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ظرفیت، پتانسیل و قابلیت  کشور ما برای خود کفایی در تولید کالا داخلی  در اکثر بخش‌ها مانند کفش، دارو و... زیاد است.

وی در پایان گفت: این ظرفیت و پتانسیل که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند در استان ما بیشتر است که باید با مدریت صحیح و درشان استان سعی کنیم مشکلی پیش نیاید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: