جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
عجب شیر ما - دبیر پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از افتتاح این جشنواره در روز ۷ فروردین ۹۷ همزمان با روز جهانی تئاتر خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم،ابراهیم نصیری اظهار داشت: امسال ویژه برنامه‌های روز جهانی تئاتر آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود و پیشکسوتان تئاتر استان به همراه مسئولان استانی و مسئولان هنری از تهران سایر نقاط کشور در این مراسم حاضر خواهند بود.

وی افزود: افتتاحیه رسمی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با حضور رئیس دفتر تئاتر خیابانی کشور برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌های چون قرائت پیام استاد مشایخی به مناسبت روز جهانی تئاتر، بریده شدن کیک روز جهانی تئاتر، اجرای موسیقی و اجرای چند مورد تئاتر خیابانی برای افتتاحیه در نظر گرفته شده است.

نصیری تاکید کرد: بالغ بر 150 هنرمند تئاتر از گروه‌هایی که آثارشان پذیرفته شده است نیز از 7 فروردین در منطقه آزاد ارس حضور خواهند داشت تا اجراهای خود را در این منطقه آغاز کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های تئاتری از مناطق آزاد کیش، قشم، اروند و ارس در این دوره از مسابقات حاضر هستند و گروه‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز به بخش نهایی این دوره از جشنواره راه یافته‌اند.

دبیر پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، خاطرنشان کرد: در طول 3 روز برگزاری جشنواره حدود 50 اجرای تئاتر خیابانی در سطح منطقه آزاد ارس و با حضور گردشگران برگزار می‌شود و این نمایش‌ها به طور همزمان داوری می‌شوند.

نصیری در ادامه گفت: امسال مراسم اختتامیه و اعلام نتایج روز جمعه 10 فروردین برگزار می‌شود تا تمام گروه‌های هنری حاضر بتوانند در مراسم اختتامیه حضور داشته باشند.

دبیر پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس در پایان گفت: ‌سامان خلیلیان، ‌نادر برهانی مرند و ‌ایوب آقاخانی داوری پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را بر عهده خواهند داشت.

گفتنی است، افتتاحیه پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس رأس ساعت 17 روز سه شنبه 7 فروردین 97 همزمان با روز جهانی تئاتر در پارک کوهستان آغاز می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: