يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
اين روزها نقل کلام 6 کانديد محترم رياست جمهوري، بحث اشتغال است، برخي از اين نامزدها ايجاد 1 ميليون شغل را ناممکن به شمار آورده، و عدهاي از آنان نه تنها اين امر را ممکن، بلکه لازم ميدانند.

اين روزها نقل کلام 6 کانديد محترم رياست جمهوري، بحث اشتغال است، برخي از اين نامزدها ايجاد 1 ميليون شغل را ناممکن به شمار آورده، و عدهاي از آنان نه تنها اين امر را ممکن، بلکه لازم ميدانند. با اين همه فارغ از آنچه که در کلام و سخن نامزدهاي انتخاباتي بيان ميشود، ميتوان گفت اشتغال سنگ بناي جامعه است و در شرايط فعلي نيز هر کس پيروز انتخابات باشد ميبايست به اين امر بيش از پيش توجه کند. چرا که بيکاري منجر به توسعه فقر و به تبع آن ايجاد بحرانهاي مختلف اقتصادي و اجتماعي ميگردد.

در حال حاضر براي ثابت نگاه داشتن نرخ بيکاري ميبايست حداقل سالانه 1 ميليون شغل ايجاد شود و چنانچه هدف مورد نظر برنامه ششم توسعه، يعني کاهش حدود 4 درصدي نرخ بيکاري را مد نظر قرار دهيم اين ميزان بايد حداقل 1ميليون و 500 هزار شغل در سال باشد.

البته از سويي بايد در نظر داشت ايجاد اشتغال نيازمند سرمايه گذاري است که اين سرمايه گذاري نيز ميتواند در دو حوزه داخلي و خارجي ترسيم شود. در اين بين مهم ترين موتور محرکه اقتصاد و صنعت، سرمايه گذاري داخلي است، چرا که ميزان سرمايههاي راکد و سرگردان در سطح جامعه عملاً توان به گردش درآوردن چرخهاي صنعت را به صورت پايدار داراست و تنها حلقه مفقوده در اين ميان را ميتوان اعتماد سرمايهداران به وضعيت اقتصادي به شمار آورد. از اين رو ميتوان گفت آنچه امروز بيش از پيش براي کشور ما لازم و حياتي است، ثبات و آرامش در وضعيت اقتصادي است تا سرمايه داران رغبت کنند به سرمايه گذار بدل شوند.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: