يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
توسعه پايدار يکي از اهدافي است که هر جامعهاي سعي در دست يافتن به آن دارد و جوامع مختلف روشهاي متنوعي را براي نيل به اين هدف در پيش ميگيرند.

توسعه پايدار يکي از اهدافي است که هر جامعهاي سعي در دست يافتن به آن دارد و جوامع مختلف روشهاي متنوعي را براي نيل به اين هدف در پيش ميگيرند. با اين همه، فصل مشترک تمامي اين تلاشها را ميتوان توجه به مساله اقتصاد دانست. چرا که امروزه بسياري از روابط و تعاملات بين المللي مبتني بر روابط اقتصادي است و اين مهم به عنوان يکي از قدرتمندترين ابزارهاي کشورها و دولتها به کار ميآيد.

در طي سالهاي اخير يکي از مهمترين چالشهاي کشور، مباحث اقتصادي به شمار ميرفته است به نحوي که رهبر انقلاب اسلامي نيز در آستانه سال نو بر اين امر تاکيد کردند و شعار سال جديد را نيز اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نام نهادند. همين امر نشان از آن دارد که توجه به مسايل اقتصادي و بالاخص خروج از رکود حاکم بر فضاي اقتصادي با اتکاء به رونق توليد و ايجاد اشتغال يکي از راهکارهاي توسعه کشور به شمار ميرود.

استان ما نيز با توجه به پيشينه غني تاريخي و فرهنگي و نيز بهره مندي از ظرفيتهاي متنوع در حوزه صنعت و اقتصاد، مستعد سرمايهگذاري در زمينه توسعه اقتصاد محور است که در اين مورد نقش بخش خصوصي در بهبود وضعيت اقتصادي و به تبع آن توسعه همه جانبه و پايدار استان، غير قابل انکار است.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: