جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
عجب شیر ما - مدیر مرکزآموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز خبرداد: کلیه بخشها و اورژانس و اتاق های عمل مرکز برای مداوای مصدومان روز چهارشنبه آخر سال و همچنین سایر بیمارانی که در این روز به مرکز مراجعه می کنند در حالت آماده باش هستند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از شهریار،سیامک کاشفی مهر گفت: شادی کردن و افروختن آتش همزمان با روز چهارشنبه آخرسال از دیر باز با آئین و فرهنگ این مرز و بوم اجین گشته و این نشان از غنای فرهنگی این خطه می باشد ازاینرو در سالهای اخیر برخی مواد آتشزا و محترقه این سنت دیرینه را از مسیر اصلی خود منحرف ساخته در برخی از شادی ها شاهد صدمات جبران ناپذیری برای شهروندان هستیم.
کاشفی مهر ادامه داد: در سالهای اخیر در جهت فرهنگسازی و هشدارهای ایمنی برای شهروندان از سوی ارگانهای مختلف اقدامات موثری انجام گرفته واز این رو هر ساله  تعدادمصدومان چهارشنبه آخر سال کاهش می یابد.
وی افزود: در همین راستا مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز آمادگی کامل برای پذیرش و مداوای مصدومان احتمالی روز چهارشنبه سوری، داشته و کلیه کارهای درمانی ( پزشکی،پرستاری، اتاقهای عمل و...) و غیر درمانی این مرکز درسه شیفت در روز های23و 24 اسفند ماه با احتساب کادر پزشکی و پرستاری کمکی به طور کامل آماده ارائه خدمات درمانی به هممیهنان عزیز می باشند.
   علیرضا اعلا رئیس بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع)تبریز، نیز در همین راستا گفت: اورژانس بیمارستان با دارا بودن 80 تخت فعال که در سه بخش احیا،تصادفات یا تروما و غیر تصادف یا داخلی ارائه خدمت می کند .
وی ادامه داد: به دلیل مقارن شدن روز چهارشنبه سوری امسال با مسابقه فوتبال بین تیمهای تراکتورسازی و الغرافه قطر پیش بینیها و تمهیدات خاصی را در جهت پوشش و مدیریت و مداوای مصدومان احتمالی در این روز در دستور کار این مرکز قرارداده و برای همین منظور نیز تمامی نیروهای پشتیبان در صورت نیاز و پزشکان متخصص اورژانس آماده به خدمت هستند.
وی اضافه کرد:تمام داروها،تجهیزات و لوازم مصرفی جهت استفاده دپو شده است و از نظر تجهیزات و دارو در وضعیت مناسبی قرار داریم.
رئیس اورژانس مرکز امام رضا در خصوص آمار مراجعات به بخش اورژانس گفت: روزانه بین 180 تا 400 نفر بیمار مراجعه کننده به بخش اورژانس داریم که ماهانه بین 8 تا 12 هزارمراجعه را به بخش اورژانس این بیمارستان تشکیل می دهد.
خاطرنشان می شود بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با بیش از یکهزار تخت بیمارستانی و 122 تخت پیشرفته دیالیز  و 80 تخت اورژانس ،بطور متوسط با  پذیرش ماهانه بیش از3500 نفربیمار بستری و بیش از 34 هزار موردبیمار اورژانسی و درمانگاهی ، بزرگترین مرکز درمانی جنرال شمالغرب کشور می باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: