جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
شهردار تبریز تأکید کرد:
عجب شیر ما - شهردار تبریز بر لزوم تسریع در تعیین‌تکلیف طرح انتقال پادگان ارتش در مرکز شهر تاکید کرد و گفت: طرح‌های پیش‌بینی شده در این محدوده، زمینه‌ساز ایجاد ارزش افزوده و آبادانی شهر خواهد بود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، ایرج شهین‌باهر، در دیدار با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه، با اشاره به آشنایی کامل خود با جزئیات و روند اجرای طرح انتقال پادگان ارتش، خاطرنشان کرد: شهرداری در پی تعیین‌تکلیف این محدوده مهم از شهر است و سودی از اجرای این طرح، متوجه شهرداری نیست، این در حالی است که اقدامات شهرداری در مورد کاربری‌های عمومی، فرهنگی و فضای سبز، باعث ایجاد ارزش افزوده در این محدوده خواهد شد. 
  
شهردار تبریز با بیان این که متاسفانه در گذشته، کمتر توجهی به منافع شهرداری در مورد انتقال پادگان شده است، افزود: با این حال، به توافقات و مصوبات قبلی این طرح، احترام می‌گذاریم و امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد تعیین تکلیف وضعیت پادگان باشیم. 
  
شهین‌باهر ادامه داد: در چنین وضعیتی بُعد کلان طرح را در نظر می‌گیریم، ارتش هم جزو مهمی از مجموعه‌های کشور است و امیدواریم وضعیت نهایی پادگان، به شکل قانونی، هر چه سریع‌تر محقق شود. 
  
وی تاکید کرد: موضوع  امتداد خیابان ارتش (موجود در طرح پادگان) در بودجه سال ۹۶ پیش‌بینی شده بود و تا پایان امسال، باید وضعیت کلی این طرح، تعیین تکلیف شود. 
  
شهردار تبریز با اشاره به ضرورت آشنایی سرمایه‌گذاران با فضای کلی پادگان گفت: علاقه سرمایه‌گذاری در اراضی پادگان، وجود دارد اما به عنوان کارشناس حوزه شهرسازی و املاک باید تاکید کنم که استقبال سرمایه‌گذاران از اراضی پادگان، در گرو آزادسازی محدوده آن است. 
  
شهین‌باهر اجرای  فضای سبز پیش‌بینی شده در طرح پادگان را از بخش‌های مهم اجرای طرح خواند و گفت: بخشی از طرح‌های پیش‌بینی‌شده برای پادگان مربوط به فضای سبز ۱۰ هکتاری است و انتظار می‌رود زمینه لازم برای اجرای طرح‌های درختکاری پایان سال، در این محدوده، از هم اکنون فراهم شود. 
  
ارتش به تعهدات خود در مورد انتقال پادگان عمل کرده است
  
«امیر سرتیپ‌دوم غلامحسین ظهیرمالکی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه نیز در این دیدار، با بیان این که ارتش، به تعهدات خود در مورد انتقال پادگان، عمل کرده است، خاطرنشان کرد: دوستدار آبادانی شهر هستیم و امیدواریم نتایج همکاری ارتش و شهرداری، در خدمت آسایش عمومی باشد. 
  
وی با بیان این که ارتش در راستای ماموریت‌های خاص خود، از خدمت در دورافتاده‌ترین جاها نیز ابایی ندارد، افزود: اما باید در نظر داشت که سربازان و کارکنان پادگان، فرزندان کشور هستند و طبیعتاً هیچ‌کس مایل نیست این عزیزان، در شرایط نامطلوب خدمت کنند. 
  
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه، با اشاره به این‌که تسریع در اجرای این طرح، نیازمند تامین زمین برای پادگان جدید است، افزود: متاسفانه زمینی که به این منظور در اختبار ارتش قرار گرفت، بیش از یک هزار معارض داشت و پس از سال‌ها، تنها ۲۰۰ معارض آن رفع شده است؛ بنابراین، نیازمند همکاری مسئولان استانداری و اداره‌کل اوقاف هستیم. 
  
ظهیرمالکی با بیان این‌که مشکل مردم و پادگان باید در کنار هم حل شود، افزود: بلافاصله پس از حل مشکل پادگان، این محل تخلیه خواهد شد. 
  
همچنین معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این جسله گفت: پادگان تبریز، از اولین پادگان‌هایی است که در طرح انتقال پادگان‌ها از شهرها، مصوب شده‌است. 
 
«محمد عزتی» خاطرنشان کرد: تعیین‌تکلیف پادگان، از مطالبات عمده شهروندان است .
 
وی افزود: بازگشایی خیابان اصلی در امتداد ارتش به عرض ۵۵ متر و به طول ۵۰۰ متر، پارک ۱۰ هکتاری، کاربری های عمومی و محل ایستگاه خط سوم مترو، از طرح‌هایی است که به تعیین‌تکلیف این پادگان مربوط می‌شود. 
  
لازم به توضیح است که در این جلسه، برابر توافق صورت گرفته مقرر شد مقدمات اجرایی امتداد خیابان ارتش در فاز اول در دهه فجر سال جاری عملیاتی شود. 
  
همچنین مقرر شد شهرداری تبریز،  در روز درختکاری نسبت به شروع کاشت درخت در محل پارک پیش بینی شده در طرح اقدام نماید. 
  
در دیدار شهردار تبریز با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه، اشرف‌نیا عضو شورای اسلامی شهر و همچنین جمعی از مسئولان اجرایی ارتش نیز حضور داشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: