جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
عجب شیر ما - استاندار آذربایجانشرقی از تخصیص وام 6درصدی به منظور اشتغال زایی در روستاها و مناطق عشایری استان خبرداد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مجید خدابخش در نشست شورای اداری اهر افزود: این تسهیلات جهت حل مشکل اشغالزائی در شهرهای کمتر از 10 هزار نفر و روستاها و مناطق عشایری با کارمزد 6 درصدی به جوانان جویای کار اختصاص می یابد.
وی با تاکید بر تغیر نگاه نسبت به سرمایه گذاران، گفت: با حذف قوانین دست و پا گیر و کاهش موانع می توانیم به سرمایه گزار انگیزه داده و فرایند سرمایه گزاری را تسهیل کنیم.
وی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه ها که بر علیه سرمایه گذاران شکایت می کنند، اعلام کرد: از امروز هیچ دستگاهی حق ندارد بر علیه سرمایه گذاری شکایت کند.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود معادن غنی طلا و معدن در اهر گفت: با توسعه این معادن بخش بزرگی از بیکاری جوانان تحصیل کرده بیکار این شهرستان حل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تقویت تولید داخلی، افزایش صادرات، مردمی کردن اقتصاد و استانداردسازی از ویژگی های بارز اقتصاد مقاومتی است که باید برای تحقق آن کوشید.
خدابخش به زیبایی‌هایی طبیعی در منطقه ارسباران و ظرفیت های گردشگری در این منطقه اشاره کرد و گفت: این خود فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زائی جوانان است.
وی از فرماندار اهر خواست تا با شناسایی روستای هدف گردشگری در اهر ضمن جذب گردشگر و اشتغال زایی در معرفی آداب و رسوم و فرهنگ و هنر منطقه بکوشد.
خدابخش مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی مجموعه های گردشگری را ضروری دانست و گفت: با تقویت امکانات رفاهی و تفریحی می تواند شاهد تحول در جذب گردشگر بود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت اتمام جاده اهر - تبریز، انجام مطالعه طرح راه آهن، پیگیری حل مشکل سدهای ایثار و کچری چای و آب شرب روستائی شهرستان تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی در جریان سفر خود به شهرستان اهر در منزل شهید عابدی حضور یافت و با خانواده این شهید گفت و گو کرد.
جمعیت شهرستان اهر بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال۹۰ هجری شمسی ۱۲۸۰۰۰ نفر است که ۹۲۰۰۰ نفر در شهر اهر و ۳۶۰۰۰ نفر در روستاها به سر می‌برند.
کشاورزی و دامداری دو قطب اقتصادی و تولیدی در این منطقه است و فرش‌بافی، ورنی‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی در روستاها و در بین عشایر رواج دارد.
برچسب ها: استاندار ، تبریز ، اهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: