شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
مدیر کل دفتر شهر و روستا استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد؛
عجب شیر ما - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: امضاهای طلایی در مدیریت شهری امروز ما باید دیگر از گردونه سیستم های اداری حذف شوند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس ، مرتضی علیخانی ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار جدید شبستر با اشاره به فراز و نشیب های کارهای اجرایی مردم که به عهده شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهار دوره گذشته بوده گفت : باید به این باور قلبی و عملی برسیم که شورای اسلامی شهر و روستا نه فقط در مورد انتخاب شهردار بلکه باید در تمامی امور شهر وارد شده و از آنها مشورت بگیرد و نباید به سیستم هزینه و ضربه ای تحمیل کرده و مردم را نا امید کنند. 

وی گفت: قانونگذار، شورای اسلامی شهر و روستا و اعضای آن را مکلف کرده که از مردم در تمام امور جامعه مشورت بگیرند و از تک روی پرهیز کنند.

 علیخانی خاطرنشان کرد: تاکید داریم که شهرداری ها به عنوان یک نهاد اجرایی، خود درآمد زایی کنند و مشارکت مردم در امور شهری بیشتر شود ولی تا کنون آنچنان که باید این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به پسماند و محیط زیست که در اکثر شهرها وجود دارد گفت: این مشکلات را ما خودمان ایجاد کرده ایم و هر لحظه تولید پسماند در ایران خطرناک می شود به طوری که تولید زباله  در ایران روزانه بیش از دو کیلوگرم است که این مقدار در کل دنیا در حدود شش صد گرم است و شورا وظیفه تهیه برنامه فرهنگی برای آموزش شهروندان در مدیریت پسماند را دارد.

دولت تدبیر وامید بر اساس قانون تمام مبالغی را که باید به شهرداری‌ها پرداخت کند واریز کرده و امکانات زیادی به آتش‌نشانی‌ها و خرید ماشین آلات واریز کرده است. شوراهای اسلامی باید با استفاده از خیرین که در شهرستان شبستر این یک شاخص مهم است و  ایجاد اشتغال‌های پایدار در مدیریت شهری از قبیل مدیریت پسماند برای خود درآمدزایی کنند.

علیخانی افزود: باید در تمام امور شهری شفافیت باشد و خود مجموعه‌های اداری شهرداری کاری کنند که نیاز به بازرسی نباشد شهرداری‌ها با ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک همه امور مربوط به شهرداری را الکترونیکی کنند تا دسترسی مردم به اطلاعات و شفافیت در سیستم افزایش یابد. در سیستم های مدیریت شهری دنیا دیگر چیزی به اسم رجوع شهروند به شهرداری نیست و تمام امور الکترونیکی انجام می‌شود.

علیخانی گفت: شهرداری باید در موضوع ساخت و ساز های غیرمجاز حساسیت زیادی به خرج بدهد و با بالا بردن وجدان کاری طوری عمل شود که در مواقع بحران همانند زلزله اخیر پاسخگو باشیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تاکید کرد: حذف امضاهای طلایی باید در مدیریت شهری جایگزین رویه فعلی شود و شهرداری تحولی بنیادین در سیستم پاسخگویی خود ایجاد کند کاهش فضای سبز در شهرها خطری برای آینده و فرزندان ما است چرا باید ورودی های شهرهای ما که باید زیبا و چشم نواز باشد مملو از زباله شده است.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسولان شهرستان و استانی در محل سالن اجتماعات مقبره شیخ محمود شبستری برگزار شد، سید باقر موسویان به عنوان شهردار جدید شبستر معرفی و از تلاش‌های شهردار سابق تقدیر شد.

برچسب ها: علیخانی ، تبریز ، شبستر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: