جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی خبرداد
عجب شیر ما - سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی گفت:هفتم و یا نهم آبان ماه جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی در مجلس برگزار خواهد شد.

به گزارش عجب شیر ما، یعقوب شیویاری به تشریح موضوعات جلسه مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با دو وزیر پیشنهادی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه مجمع نمایندگان استان هر سه‌شنبه جلساتی با وزرا، مسوولان و روسای سازمان‌ها در تمام حوزه جلسه برگزار می‌کنند، این هفته با دعوت مجمع نمایندگان استان دو وزیر پیشنهادی دولت در جلسه حاضر شده و به ارائه برنامه‌های خود در وزارتخانه پرداختند.

وی با بیان اینکه در جلسه دیروز، دوم آبان ماه استاندار آذربایجان‌شرقی نیز حضور داشت و به مشکلات استان در دو زمینه نیرو و علوم پرداخت، گفت: در این جلسه علاوه بر بحث‌های کلان مدیریتی، مشکلات استان نیز به صورت کلی مطرح شد و از وزرای پیشنهادی درخواست رسیدگی به این موضوعات در صورت کسب رای اعتماد را داشتیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه آقای اردکانی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو یک فرد شناخته شده بوده و از بدنه خود وزارت نیرو است، تصریح کرد: در جلسه مجمع با وزاری پیشنهادی به موضوعات کلان پرداخته شد زیرا مسوولیت وزارت یک وظیفه بسیار سنگینی بوده و باید وزیر واقف به مسؤولیت خود بوده و اهداف مشخص شده در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مشکلات برق و آب در کشور، نقطه‌نظرات زیادی در جلسه بیان شد و دیدگاه‌هایی نیز از جانب وزیر پیشنهادی نیرو مطرح شد که تقریباً رزومه این وزیر پیشنهادی قابل قبول برای نمایندگان استان بود.

نماینده مردم میانه افزود: در راستای این جلسه قول‌هایی در زمینه رسیدگی به مشکلات بخش نیرو استان از وزیر پیشنهادی گرفتیم که در صورت اخذ رای اعتماد برای مرتفع ساختن آنها تلاش کند زیرا استان آذربایجان‌شرقی از نظر آب روستایی، آب کشاورزی، آب شرب و آب‌های مرزی دچار مشکل بوده و سدهای زیادی هستند که به علت تامین مالی نیمه‌کاره مانده‌اند.

وی ادامه داد: سه سد شهرستان میانه نیز به علت مشکلات مالی آبگیری نشده‌اند که در صورت تامین این منابع مشکل بسیاری از بخش تامین آب شرب حل خواهد شد.

شیویاری خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه مجمع به مشکلات پیش آمده دریاچه ارومیه نیز اشاره شد و برنامه‌های وزیر نیرو در راستای احیای این دریاچه را خواستار شدیم زیرا هدف اصلی احیای و نجات این دریاچه است.

وی با تاکید به تعامل بین وزرا و نمایندگان مجلس بیان کرد: ما به عنوان نماینده مردم وظیفه اطلاع‌رسانی مشکلات مردم و پیگیری حل آنها با کمک دستگاه‌های اجرایی هستیم و از این رو نباید کوچک‌ترین فاصله و جدایی بین مدیران اجرایی و نمایندگان وجود داشته باشد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان متذکر شد: در این جلسه از وزرای پیشنهادی خواستیم که بعد از کسب رای اعتماد از مجلس تیم مدیریتی کارآمد تعیین کنند و افراد منتخب در این تیم برحسب مدیریت علمی انتخاب شوند و این افراد فقط با هدف خدمت پای به عرصه بگذارند.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم کارنامه آن‌چنانی نداشته ولی حتماً رئیس جمهور براساس شاخص‌هایی او را به مجلس معرفی کرده است، تصریح کرد: به اعتقاد بنده آقای غلامی کارنامه ضعیف‌تری نسبت به آقای اردکانی داشته و ناشناخته برای نمایندگان است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر عمده مشکلات بخش علوم کشور مدرک‌گرایی بوده در حالیکه اکثر دانشجویان که جزو نیروهای آینده هستند از نظر بار علمی ضعیف هستند که باید وزارت علوم به این مبحث توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: هر دو وزیر علوم و نیرو جزو حساس‌ترین و حیاتی‌ترین مسوولان وزارتخانه‌های کشور هستند که باید هر چه سریع‌تر انتخاب درستی انجام گیرد.

شیویاری اذعان داشت: نتیجه نهایی بر عهده نمایندگان مجلس بوده که به صورت رای مخفی، وزیر معرفی شده را تائید یا رد خواهند کرد.

وی ادامه داد: هفتم و یا نهم آبان ماه جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی در مجلس برگزار خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: