شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
عجب شیر ما - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: 8 هزار و 606 حامی جدید برای حمایت از فرزندان محسنین و یک هزار و 134 حامی جدید برای حمایت از ایتام استان در ماه مبارک رمضان امسال جذب شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، امیر شبان شبستری گفت: در ماه رمضان امسال 9 هزار و 740 حامی جدید در قالب طرح محسنین و اکرام ایتام جذب شده اند.
وی اظهارکرد: این تعداد حامی از طریق برنامه ماه عسل و برپایی پایگاه های جذب حامی در طول ماه رمضان جذب شده اند.
شبان شبستری با بیان اینکه طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار، ازکار افتاده و همچنین فرزندان غیر یتیم خانواده های نیازمند اجرا می شود، اظهار کرد: حامیان ایتام تحت حمایت علاوه بر مساعدت های نقدی در هر ماه پیگیر مشکلات تحصیلی، مسکن و جهیزیه فرزندان معنوی خود هستند و در حد توان نسبت به حل این مشکلات اقدام می کنند.
وی خاطرنشان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه گزارش عملکرد ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با تقدیر از کمک خیران به نیازمندان، خاطرنشان کرد: کمیته‌ امداد به عنوان نهاد حمایتی به تنهایی قادر به تامین تمامی نیازهای خانواده‌های نیازمند نیست و لازم است خیران برای رفع مشکلات نیازمندان بیش از پیش یاریگر این نهاد باشند زیرا که کمک های حامیان و خیران به نیازمندان نقش اساسی در ارائه خدمات بهتر به خانواده های مورد حمایت ایفا می کند.
شبان شبستری با اشاره به اینکه پیش از ماه مبارک رمضان 8 هزار و 215 حامی طرح محسنین چتر حمایتی خود را بر 5 هزار و 127 فرزند خانواده های نیازمند استان گسترده بودند، گفت: جذب حامی برای 10 هزار فرزند محسنین در استان در ماه رمضان برنامه ریزی شده بود.
وی اعلام کرد: حامیان طرح محسنین در سال گذشته بیش از 51 میلیارد ریال به فرزندان نیازمند کمک کردند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: مردم و خیران استان آذربایجان شرقی برای حمایت از فرزندان نیازمند محسنین می توانند عدد یک را به سامانه 30001274 پیامک کنند.
برچسب ها: کمیته امداد ، محسنین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: