شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
عجب شیر ما - رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال گسترده مردم استان در انتخابات جمعه 29 اردیبهشت گفت: بیش از 2 میلیون نفر از مجموع 2میلیون و 955 هزار و 332 واجد شرایط رای استان در انتخابات شرکت کردند.
به گزارش عجب شیر به نقل ازایرنا، سعید شبستری شب جمعه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: امروز شاهد حماسه بزرگی بودیم که در آن مردم نشان دادند هر لحظه و هرموقع که لازم باشد در صحنه هستند.
وی ادامه داد: این شور و اشتیاق هموطنان برای حضور در پای صندوق های رای مثال زدنی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه اهر-هریس و مراغه-عجب شیر برگزار شد.
بر اساس این گزارش، 2 میلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز جمعه هستند که 66هزار و 102 نفر از آن ها برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
برای انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و 241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 637 شعبه در این استان پیش‌بینی شده است.
12هزار و 831 نامزد در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی حضور دارند.
522 صندوق اخذ رأی برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در 2 حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر و اهر- هریس پیش‌بینی شده که 145 صندوق در شهرستان اهر، 100 صندوق در شهرستان هریس، 201 صندوق در شهرستان مراغه و 76 صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر است.
20 نفر در حوزه انتخابیه اهر- هریس و 25 نفر در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت دارند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.
برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی، 3‌میلیون و 145هزار برگ رأی و برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، 421هزار برگ رأی تهیه و توزیع شده است.
برچسب ها: شبستری ، تبریز ، لنتخابات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: