شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
امام جمعه تبریز:
عجب شیر ما - امام جمعه تبریز با اشاره به تخلفات عده ای از مسؤولان، طبق اسناد و شواهد موجود گفت: به جز حقوق نجومی بگیران، آقازادگان و بستگان آنان اکثر مردم در رنج و سختی بسر می‌برند. بنابراین لازم است در انتخاب اصلح دقت شود، تا دولتی بیاید که تدین و تخصص لازم را داشته باشد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، آیت الله مجتهدشبستری در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه ضیافت الله و ورود به ماه رحمت الهی؛ آرزوی توفیق عبادت و بندگی و توفیق تبلیغ دین برای روحانیون حاضر در مراسم اظهار داشت: در متون دینی ما آمده، روحانیون در لسان پیامبر اکرم (ص) به عنوان خلفای رسول الله و وارثان انبیاء مطرح شده‌اند.

وی با بیان اینکه شرط تعلیم عالم بودن و شرط تزکیه مزکی بودن است، ابراز داشت: تعلیم و تربیت وظیفه اصلی انبیاست، باید معلوماتی داشته و عالم شویم تا بتوانیم به دیگران تعلیم دهیم، باید ابتدا خودمان را تزکیه کنیم تا بتوانیم دیگران را تزکیه کنیم.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه تبلیغ رسالات باید به مقتضای زمان باشد، تصریح کردند: در این شرایط خاص که شبهات جدیدی از طرف دشمنان اسلام القاء می‌شود باید آن شبهات را شناخت و به پاسخگویی مجهز بود. البته برای ما علوم حوزوی اصل است، ادبیات عربی و معانی بیان، منطق و فلسفه، فقه و اصول لازم است ولی در کنار این علوم حوزوی قطعاً آشنا بودن به القاء شبهات و مسائلی که از طریق ابزار جدید دشمن مطرح می‌شود. در خط مقدم این جنگ نرم، روحانیون معظم واقع شده‌اند که باید با پاسخگویی به این شبهات، رهبری و هدایت مردم را بر عهده گیرند.

وی در ادامه با بیان فرق میان خوف و خشیت، معانی این واژه‌ها را تشریح و افزودند: خوف به معنی ترس از مجازات الهی و عواقب گناه است. اما خشیت به بیان مفسران یک معنای عالی عرفانی است. خشیت یک نوع حالت تعظیم در مقابل عظمت الهی است تا انسان صفات الهی را درک و به جلال و کمال پروردگار معرفت پیدا کند و در مقابل عظمت الهی خشیت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به آیه شریفه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» تصریح کرد: البته یکی از مصداق بارز این آیه فقط مخصوص تجهیزات دفاعی است و به معنی آماده کنید هر چه در توان دارید،.. من قوه یعنی قدرت تجهیزات نظامی برای دفاع که اگر هجمه‌ای از طرف دشمن شد، شما بتوانید دفاع کنید این بازدارنده است و دشمنان حساب می‌برند، البته رزمندگان و صنعتگران، جوانان عزیز متخصص ما به این توان دفاعی رسیده‌اند که الحمداله از هر زمان بیشتر است.

امام جمعه تبریز در ادامه با تشریح واژه«من قوه» ابراز داشتند: ولی «من قوه»معنای گسترده‌تری دارد، هر چه در توان دارید نیروهای خود را آماده تر کنید لذا نیروی انسانی از تجهیزات دفاعی خیلی مهمتر است. حضور در صحنه‌های انقلابی مصداق آیه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در تایید صلاحیت شورای شهر و روستاها قصورهایی شده است، تاکید فرمودند: متاسفانه صلاحیت‌ها فله‌ای تایید شده‌اند و غالباً خیلی ناقص و بی‌طرفانه هم نبوده است. باید از چهار مرجع استعلام می‌شد که توجه‌ای نشده و مردم باید خودشان بررسی کنند و دقت بیشتری در انتخاب کاندیداها داشته باشند. در انتخابات مسؤولیت شرعی دارید، فرد شایسته، پاکدست، دیندار و متعهد باشد، نه لاابالی.. و چهارسال مقدرات شهر و روستا را به دست هر کسی نسپارید.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با بیان اینکه روحانیون باید در منابر مردم را آگاه کنند، در ادامه متذکر شدند: افرادی که انتخاب می‌شوند باید کسانی باشند که درد دین دارند، دلسوز به دین و پایبند به ارزش‌های اسلامی هستند، لایق و کارآمد باشند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان، با اشاره به ترویج فرهنگ غرب در جامعه آن را مغایر با فرهنگ اسلام عنوان کرد و گفت: هر روز شاهد ترویج بدحجابی، فسق و فجور ، کنسرت‌ها … هستیم و متأسفانه به مسائل فرهنگی و دینی توجه‌ای نمی‌شود، بودجه‌های عمرانی ضعیف و بودجه های فرهنگی به اعتراف مسؤولان به صفر رسیده است، این نشانگر بی توجهی به مسائل ارزشی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اکثر نامه هایی که به دفاتر ائمه جمعه می‌رسد، حاکی از بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها .. است، در ادامه ابراز داشت: اغلب کارخانه ها تعطیل و یا نیمه فعال است و هیچ زمانی اینگونه نبوده است. آمارهایی که می‌دهند در حد حرف بوده و در مقام عمل معیشت مردم خیلی ناراحت کننده است. حتی برجام هم نتیجه‌ای برای کشور نداشت و به قول یکی از مسؤولان نتیجه اش هیج است. لذا اگر انسان‌های لایق انتخاب و به دولت بیایند، در نتیجه کاردانی و کارآمدی باشد، این مشکلات نیز حل می شود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به تخلفات عده‌ای از مسئولان، طبق اسناد و شواهد موجود اظهار داشت: بجز حقوق نجومی بگیران، آقازادگان و بستگان ایشان .. اکثر مردم در رنج و سختی بسر می‌برند. بنابراین لازم است در انتخاب اصلح دقت شود، تا دولتی بیاید که تدین و تخصص لازم را داشته باشد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: