پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که نمی‌توان به مسأله فرهنگ نگاه کاریکاتوری داشت، گفت: نمی‌توان به عرصه‌ای از فرهنگ و هنر نگاهی کلان و پررنگ داشت و به عرصه دیگر بی توجه بود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمد محمدپور در جمع پیشکسوتان هنر موسیقی استان با بیان این‌که میان نسل گذشته و امروز گسست نگران کننده‌ای مشاهده می‌شود، اظهار داشت: این معضل خطری برای آینده کشور است، اگر نتوانیم از داشته‌های خود حفظ و حراست کنیم، چیزی برای آیندگان باقی نخواهد ماند.

محمدپور با بیان این‌که فرهنگ و هنر جزئی از هویت، تاریخ و افتخارات مردم محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر امروز در سایه همت، تلاش و گذران مشقت گذشتگان به دست ما رسیده است، بنابراین باید قدر پیشکسوتان و تلاشگرانی که هنر این سرزمین را حفظ و حراست کرده‌اند، را بدانیم.

وی با بیان این‌که در طول تاریخ هنر مایه تعالی و حرکت جامعه بوده است، تصریح کرد: در گذشته افرادی بوده‌اند که هیچ سررشته‌ای در مباحث فرهنگی و هنری نداشتند، اما قبول مسؤولیت کردند، همین امر منجر به خمودگی فرهنگ و سرخوردگی هنرمندان فعال در عرصه‌های مختلف شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که نمی‌توان به مسأله فرهنگ نگاه کاریکاتوری داشت، اظهار داشت: نمی توان به عرصه‌ای از فرهنگ و هنر نگاهی کلان و پررنگ داشت و به عرصه دیگر بی توجه بود، زمانی می توان به فکر احیای مکاتب هنری خود باشیم که قدر داشته‌های خود را بدانیم.

محمدپور با تأکید بر این‌که در مباحث فرهنگی و هنری هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم، افزود: اگر هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی خود را حذف کنیم، هویت خود را از دست داده ایم، باید به این حقیقت مسلم ایمان داشت که عزت، رشد، تعالی و بالندگی تنها در سایه فرهنگ محقق می شود.

وی با بیان این‌که توسعه اقتصادی، صنعتی، علمی و ... بدون توجه به فرهنگ و توسعه فرهنگی؛ ناقص بوده و بدون آثار مثبت است، خاطرنشان کرد: همه ما بدهکار فرهنگ این سرزمین هستیم، امروز زمان آن رسیده که بدهی خود را بپردازیم، هر کس با هر هنر و ذوقی که دارد، باید وارد عرصه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان در پاسخ به مطالبات برخی از اساتید و پیشکسوتان هنر در جلسه گفت: خانه هنر تبریز تمام و کمال در اختیار اساتید هنر است و انتظار داریم پاتوق هنرمندان با حفظ عزت و کرامت پیشکسوتان در این مکان رونق گیرد.

گفتنی است، در ادامه این نشست صمیمی چند تن از پیشکسوتان هنر موسیقی استان به نمایندگی نکته نظرات خود را ارایه کردند و به درخواست دیگر حاضران در جلسه به اجرای قطعات آواز و موسیقی پرداختند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: