يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: عدم خرید و عرضه اقلام قاچاق توسط اصناف اقدامی مهم در مبارزه با قاچاق کالا محسوب می‌شود .
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، غلامعلی راستی در حاشیه  بازدید از اتحادیه خدمات رایانه تبریز با تأکید بر اینکه پدیده قاچاق حجم بسیار بالایی از میزان اشتغال کشور را به مخاطره انداخته است، افزود: اصناف و تجار باید در میدان مبارزه با این پدیده شوم در کنار دولت باشند .

وی اثرات مبارزه با قاچاق کالا در ماه‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در برخی موارد اصناف در حرکتی تحسین برانگیز از عرضه کالاهای قاچاق و حتی مشکوک به آن خودداری کرده‌اند .

 راستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تقدیر از اقدامات هیئت رئیسه اتحادیه خدمات رایانه تبریز در اطلاع‌رسانی به موقع موازین مبارزه با قاچاق اظهار امیدواری کرد با همکاری اتاقهای اصناف و دیگر اتحادیه‌های صنفی گامهای جدی در مقبله با قاچاق کالا برداشته شود .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته در اتحادیه رایانه تبریز پیرامون پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا، گفت: استمرار اینگونه اقدامات شکوفایی اقتصادی و رضایت مندی شهروندان را در پی خواهد  داشت .

اسماعیل عطاپور اضافه کرد : اقداماتی نظیر تشکیل و هدایت کارگروه پژوهش، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا در اتحادیه یارانه تبریز قابلیت تعمیم به دیگر اتحادیه‌های استان و حتی کشور را دارد .

همچنین مسعود خامکچیان رئیس اتحادیه خدمات رایانه تبریز نیز در ابتدا با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این اتحادیه بیان کرد: در حال حاضر اعضای اتحادیه با در دست داشتن یکهزار پروانه کسب صنفی در 20 رسته مختلف مشغول به فعالیت هستند که میانگین سنی آنها کمتر از 30 سال است .

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه پژوهش، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا در اتحادیه یارانه تبریز ادامه داد: با انجام 230 نفر ساعت کار کارشناسی و پژوهشی اطلاعات بالغ بر 10 هزارو هفتصد قلم کالای تحت پوشش اتحادیه شناسایی شد .

خامکچیان افزود: از این تعداد کالا تنها 84 قلم مشکوک به قاچاق بود که می توان نتیجه گرفت میزان عرضه کالای قاچاق توسط اعضا کمتر از یک درصد است .

گفتنی است در این بازدید جمعی از کارشناسان سازمان صنعت معدن و تجارت استان و قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با قاچاق استان نیز حضور داشتند . همچنین در پایان اعضا بازدید کوتاهی از مجتمع رایانه سهندتبریز با 350 باب محل عرضه اقلام مختلف رایانه بازدید نمودند.
برچسب ها: راستی ، تجارت ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: