جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
نماینده مجلس:
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان خانه ملت با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستا ها، گفت: باید از منابع پایان ناپذیر روستایی برای افزایش صادرات غیر نفتی استفاده کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، زهرا ساعی روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیته راهبردی و کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی افزود: مهاجرت روستاییان به شهرها موجب حاشیه نشینی در اکثر کلانشهرهای کشور شده است.
وی با بیان اینکه تبریز از لحاظ حاشیه نشینی دومین کلانشهر کشور است، ادامه داد: علت اصلی این امر بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده روستایی است.
ساعی اظهار کرد: نتوانسته ایم زیرساخت های لازم در روستاها را تامین کنیم و این موضوع دلیل دیگر افزایش مهاجرت به شهرهاست.
وی گفت: ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی و صنایع دستی در استان وجود دارد که می توان با برنامه ریزی درست از آنها بهره مند شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه روستایی به معنی بزرگ شدن روستاها نیست بلکه شناسایی ظرفیت ها، بازسازی فکری، فرهگی و تکنولوژی روستایی است.
وی ادامه داد: قشر تحصیل کرده جوان روستایی ظرفیت بسیار خوبی برای کارآفرینی و توسعه روستاهاست.
ساعی اظهار کرد: بعد از برجام فضای خوبی در صنعت توریسم ایجاد شده که باید تلاش کنیم با ایجاد زیرساخت ها بتوانیم این صنعت را توسعه و رونق دهیم.
برچسب ها: مجلس ، ساعی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: