شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
عجب شیر ما - دبیر همایش 'توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه'، متوسط سرانه جهانی حق بیمه را 660 دلار و سرانه ایران را 94 دلار اعلام کرد و گفت: ایران در رتبه 44 جهان از نظر حق بیمه تولیدی قرار دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدرضا نوتاش در این همایش یکروزه با هدف ارتقای توانمندی حرفه ای شبکه فروش در تبریز اظهار کرد: 60 درصد فروش بیمه در ایران مربوط به خودرو است.
وی با بیان اینکه در فروش بیمه های زندگی در رده پایینی قرار داریم، افزود: کشورهای پیشرفته با 60 درصد فروش بیمه زندگی ، 10 برابر ما فروش بیمه زندگی دارند و اگر چه هنوز با آنها فاصله زیادی داریم اما نسبت به کشورهای همسایه وضعیت مان خوب است.
نوتاش با تاکید بر ضرورت ارتقای توان و استفاده از تجارب موفقیت آمیز داخل و خارج در رشد و توسعه بیمه کشور خاطرنشان کرد: در صنعت بیمه مشکلات زیادی داریم و هنوز نتوانسته ایم در عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنیم و به خیلی از بیمه ها از جمله کشاورزی توجه کافی نکرده ایم.
وی با بیان اینکه امیدواریم روز به روز شاهد کم شدن نقش دولت در بیمه ها باشیم و دولت فقط نظارت کند، افزود: اولویت های روز صنعت بیمه باید متناسب با ظرفیت های هر منطقه مد نظر قرار گیرد و به پتانسیل های ذاتی استان ها در سرمایه گذاری بیمه بر روی آنها توجه شود.
نوتاش با بیان اینکه تحریم ها تهدیدی برای کشور محسوب می شد و صنعت بیمه ما را هم دچار مشکلاتی کرد، گفت: در گذشته بیمه نامه های کشتی و بنادر از خارج بود اما تحریم ها فرصتی فراهم کرد که صنعت داخلی بیمه حرکت کند که هنوز جای کار دارد.
نخستین همایش یکروزه 'توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه' به منظور بازاریابی و مشتری مداری، آشنایی و بررسی مباحث مالیاتی مرتبط با شبکه فروش بیمه و رفتار حرفه ای شبکه فروش در تبریز برگزار شد.
30 شرکت بیمه دولتی و خصوصی در عرصه صنعت بیمه کشور فعال هستند.
برچسب ها: برجام ، صنعت بیمه ، تحول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: