سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
بیمقدار:
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد نهضت خیران کمک کننده به کارآفرینی شد و گفت: جوانان ما به دلیل نداشتن آورده اولیه، نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند که با کمک خیران این مشکل جوانان قابل حل است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، شهاب الدین بیمقدار در برنامه تلویزیونی شبکه سهند، با بیان اینکه وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است، اظهار کرد: امروزه بیکاری، فقر و مشکلات صنعت بیداد می‌کند که معتقدم نبود یک سیستم کنترلی ریشه همه این مشکلات است؛ چرا که تنها در نبود یک سیستم، مالیات کمر تولید کننده را می‌شکند.

وی افزود: همین نبود سیستم است که فرارهای مالیاتی و قاچاق را در جامعه ترویج می‌دهد.

بیمقدار با اشاره به اینکه با هدف کارآفرینی وارد مجلس شدم، گفت: واقعیت این است که دولت دیگر در استان ما کار اساسی انجام نخواهد داد؛ چرا که پروژه‌های تعریف شده در اصل 44 قانون اساسی که بر عهده دولت است، شامل نفت و گاز، صنایع نظامی، خطوط اصلی انتقال برق و مادر مخابرات است و در استان در این رمینه ها احساس نیاز نمی‌شود، مگر اینکه در زمینه صنایع نظامی استان ما فعال شود.

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم یکی از مشاوران نمایندگان در زمینه کار آفرینی باشد و مشاوران هم همچون خود ما انسجام یافته و راهکار ارائه دهند.

وی با تأکید بر نقش اساسی تشکل‌های مردم نهاد و احزاب در کارآفرینی، ادامه داد: شاغلان خانگی می‌توانند شرکت تدارکات فروش ایجاد کنند و بنده هم در این زمینه آنان را کمک می‌کنم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آبریز دریاچه ارومیه، بیان کرد: به عنوان مثال در آذرشهر مجوز برداشت آب به کشاورزان داده نمی‌شود که این مشکل معیشت کشاورزان را به خطر انداخته است، دولت بدون تأمین معیشت آنان، حق ندارد جلوی برداشت آب را بگیرد.

بیمقدار در پایان تأکید کرد: بدون انتقال آب از حوزه دیگر، دریاچه ارومیه احیاء نشده و معیشت‌های اطراف دریاچه از بین می‌رود.

وی بر ضرورت ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته دنیا به آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی توسعه انسان محور توجه می‌کنند، ما نیز باید مشکلات فرهنگیان را رفع کرده و کار جمعی و علمی را به دانش آموزان یاد دهیم.

به گفته بیمقدار، آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه ایجاد اشتغال توسعه گردشگری است که متأسفانه تنگ نظرترین استان در این زمینه، آذربایجان‌شرقی است و هتلداران و گردانندگان تورها از دخالت‌ها ناراضی هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: