يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی خبر داد:
عجب شیر ما - مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی از اعطای تسهیلات ویژه به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی هزینه های ثبت شرکت های دانش بنیان را تقبل می کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در گفت وگوی ویژه خبری اظهار کرد:  توجه به اقتصاد دانش بنیان و بحث های علم وفناوری از جمله اقدامات مهمی بود که دولت تدبیر و امید در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: قانون شرکت های دانش بنیان در سال 89 مصوب شده است اما  این قانون در سال 92 شکل اجرایی به خود گرفت و در حال حاضر در استان ما 83 شرکت دانش بنیان فعال است که شامل 3.26 درصد شرکت های دانش بنیان است به طوری که ما استان ما در رتبه چهارم کشوی در این خصوص قرار دارد .

وی با اشاره به  فعالیت بیش از 2500 شرکت دانش بنیان در کل کشور ادامه داد: رتبه نخست  فعالیت شرکت های دانش بنیان مختص استان تهران است و اصفهان و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار دارند اما با بررسی های تخصصی شاهد هستیم که  شاید در آمار چهارم خوب است اما برای ما قابل قبول نیست به ویژه بعد از استقرار دولت تدبیر و امید در استان توجه ویژه صورت گرفته است که تشکیل منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی نیز در همین راستا بود .

نماینده تام الااختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری از ثبت نام 421 شرکت به منظور کسب عنوان دانش بنیان بودن خبر داد و گفت: متاسفانه بیش از 50 درصد از این شرکت ها نتوانسته اند مراحل دانش بنیان بودن را طی کنند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهند .

جهانگیری، از مشاوره های رایگان به این شرکت ها خبر داد و گفت: ما با اطلاع رسانی های تخصصی، برگزاری کارگاه های ویژه و تبیین مزایایی تبدیل شدن این شرکت ها به شرکت های دانش بنیان سعی می کنیم تا آنها را به این سمت حرکت دهیم اما متاسفانه شرکت ها و صنایع آنچنان که باید و شاید تمایلی به این کار نشان نمی دهند .

وی با اشاره به استقرار منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی در استان ادامه داد: هدف ما تحقق اقتصاد دانش بنیان در استان است که در این راستا ستاد اقتصاد دانش بینان استان نیز فعالیت خود را از آغازین روزهای استقرار مدیریت ارشد دولت تدبیرو امید در استان فعالیت کرده است .

مدیر  منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، آشنایی شرکت های دانش بنیان با شرکت های حمایتی این حوزه را ضروری دانست و ادامه داد: هم شرکت ها و هم سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی باید با قوانین این شرکت ها آشنایی کافی داشته باشند .

وی خرید محصولات دانش بنیان از سوی مجموعه های دولتی را نیز یاآور شد و گفت: طبق ابلاغ  بخشنامه خرید از شرکت های دانش بنیان با امضای  استاندار محترم در اولویت خرید های مجموعه های دولتی استان قرار دارد اما شرکت ها نیز باید از نگاه مالی و بازاریابی نیز خود را تقویت کنند .

جهانگیری با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه فناوری های نو وپیشرفته ربع رشیدی گفت: این نمایشگاه برای سومین سال متوالی امسال نیز در استان ما برگزار می شود تا فرصتی باشد برای تجاری سازی فناوری های فناوران و شرکت های دانش بنیان استان .

وی گفت: حمایت از شرکت های دانش نبیان در دولت تدبیرو  امید تنها در حرف خلاصه نشده است وما شاهد هستیم که با وجود سیاست های مالی کشور مبنی بر کاهش تورم و کاهش وام های بانکی حوزه دانش بنیان تنها بخشی بوده است که وام ها در این بخش نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش نیز داشت و در کشور نزدیک به 1500 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه در نظر گرفته شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: