دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:
عجب شیر ما - لوازم آرایشی حلال عرضه می‌شود/ استفاده از مواد غیرشرعی در محصولات آرایشی!

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، نیره پیروزبخت درحاشیه بازدید از شرکت صنایع کاشی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در واردات لوازم آرایشی با توجه به استاندارد بودن باید به مسئله حلال بودن آن نیز توجه کرد به طوری که بر اساس گزارش‌های به دست آمده در مواد اولیه لوازم آرایشی مواد غیرمجاز و غیرشرعی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه از روش‌های آزمایشگاهی و ردیابی می‌توان به مواد غیرمجاز استفاده شده در لوازم آرایشی پی‌برد و جلوی عرضه آن را گرفت ادامه داد: البته این طرح در مرحله مطالعاتی قراردارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این سوال که اکثر لوازم آرایشی به صورت قاچاقی به کشور وارد می‌شوند و چطور می‌توان این لوازم را به صورت حلال عرضه کرد گفت: طرحی در دست مطالعه داریم که همانند کشورهای دیگر علاوه بر استاندارد بودن لوازم آرایشی در بازار، کنترل و ردیابی شوند.

وی، نقش استاندارد در تحقق اقتصادمقاومتی را امری غیرقابل انکار دانست و بیان‌داشت: فضای جدیدی در بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه استاندارد با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی گشوده شده است.

پیروزبخت، حفاظت از محیط زیست، بهداشت و ایمنی جامعه، تامین سلامت، ارتقا کیفیت تولیدات و خدمات، تقویت رقابت‌پذیری، و ارتقاء بهره‌وری و افزایش اثربخشی را از جمله اهداف سازمان ملی استاندارد در توسعه استانداردسازی کالاها برشمرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در بخش دیگری از سخنان خود، اصلاح رویکرد و بهبود فرایند تدوین استانداردهای ملی براساس نیازسنجی و مزیت‌های اقتصادی، علمی و فناوری کشور را یکی از راهکارهای پیشنهادی برای عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه استاندارد عنوان کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: