يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
به دنبال عدم پرداخت حق بیمه توسط بیمه‌ها
عجب شیر ما - رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها گفت: در حال حاضر یک سال است که بیمه‌ها حق بیمه پرداخت نکرده‌اند و ما برای تأمین حقوق کارمندان خود وام گرفته‌ایم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، پرویز اسدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آیتم‌های ارزیابی بیمارستان‌ها که اعتباربخشی نامیده می‌شود و بر اساس کیفیت و ایمنی خدمات، بیمارستان شهید محلاتی تبریز توانست در سطح شمال غرب کشور رتبه یک عالی را کسب کند.

وی افزود: 900 الی هزار بیمارستان دولتی و بخش خصوص در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد بیمارستان طی سال گذشته 40 بیمارستان رتبه یک عالی را به دست آورده بودند ولی امسال وزارت بهداشت حساسیت و سختگیری بیشتری روی این موضوع دارند به‌طوری‌که در سال جاری تعداد این بیمارستان‌ها به 10 بیمارستان کاهش‌یافته است.

وی افزود: بنابراین رقابت شدید و تنگاتنگی در جهت ارائه خدمات باکیفیت و بهتر به بیماران در بین مراکز پزشکی و درمانی به وجود آمده است تا رتبه‌ یک و عالی را کسب کنند.

اسدی اظهار داشت: این بیمارستان طی سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله اول 30 نفر از کارشناسان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان مستقرشده و مرحله ارزیابی انجام دادند و پس‌ازآن نیز مرحله راستی آزمایی صورت گرفت و در مرحله سوم نیز مرحله رتبه‌بندی صورت گرفت که بیمارستان شهید محلاتی موفق به رتبه 96 از 100 گردید.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز خاطرنشان کرد: در این بیمارستان بخش اتاق عمل جراحی جنرال، جراحی قلب باز، آنژیوگرافی، بخش جراحی ICU بخش CCU بخش همودیالیز و ... به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

وی در ادامه از برگزاری سمینار ارزیابی شاخص‌های ایمنی در بیمارستان محلاتی خبر داد و افزود: از طرف سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت بیمارستان شهید محلاتی برای برگزاری این سمینار انتخاب‌شده است.

وی اضافه کرد: این سمینار در 12 مردادماه برگزار می‌شود و طی برگزاری این سمینار شاخص‌های ایمنی در بیمارستان‌ها مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌گیرد.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی آمار مراجعان سرپایی روزانه این بیمارستان را سه هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: 60 درصد مراجعین این بیمارستان عموم مردم و 40 درصد نیز نیروهای مسلح تشکیل می‌دهند.

اسدی با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها گفت: در حال حاضر یک سال است که بیمه‌ها حق بیمه پرداخت نکرده‌اند و ما برای تأمین حقوق کارمندان خود وام گرفته‌ایم و با استفاده از دریافت وام حقوق آن‌ها را تأمین می‌کنیم تا آن‌ها کمبودی احساس نکنند.

 وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیمارستان‌های خطوط مرزی گفت: ما به‌عنوان بیمارستان پشتیبانی‌کننده رزم شمال‌غرب شامل استان‌های آذربایجان شرقی، ‌آذربایجان غربی اردبیل، زنجان مطرح هستیم و هفت بیمارستان در خطوط مرزی با کارکنان پزشک و پرستار مشغول به فعالیت هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: