دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: آب مورد نیاز کلانشهر تبریز و تعدادی از شهرهای واقع در مسیر به صورت فرا استانی و با صرف هزینه و انرژی زیاد تامین می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علیرضا ایمانلو اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب یک میلیون و 122 هزار و 41 فقره انشعاب آب تا آخر سال 94 در 59 شهر استان آذربایجان‌شرقی با جمعیتی بالغ بر دو میلیون 927 هزار نفر را تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

وی افزود: 100 درصد جمعیت مناطق شهرنشین استان از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به نحوه استحصال و سختی‌های فرارو در تامین و توزیع آب برای شهروندان گفت: هم اینک آب مورد نیاز کلانشهر تبریز و تعدادی از شهرهای واقع در مسیر به صورت فرا استانی و با صرف هزینه و انرژی زیاد تامین می‌شود علاوه بر این آب شهر تبریز از چاه‌های دامنه‌های کوه سهند و از سد نهند تامین می‌شود از این رو لازم لازم است مشترکان و همشهریان عزیز نهایت دقت و صرفه‌جویی را در استفاده صحیح آب مدنظر داشته باشند.

وی در ادامه طول شبکه توزیع آب شهری در استان را 9 هزار کیلومتر بیان کرد و گفت: بیش از 4 هزار کیلومتر این شبکه در تبریز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تاکید بوده است و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی برای استفاده درست آب شرب توزیعی توسط مشترکان کرده است.

وی، کنترل و پایش کیفی آب در آزمایشگاه آب استان را یکی از فعالیت‌های روزمره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی بیان کرد و گفت: این آزمایشگاه مجهزترین آزمایشگاه در این زمینه است که علاوه بر آذربایجان‌شرقی برخی از استان‌های همجوار را نیز تحت پوشش دارد و بر اساس آزمایشات صورت گرفته، مطلوبیت آب استان 100 درصد بوده که رقمی بسیار قابل توجه و بسیار خوب است.

ایمانلو اضافه کرد: شهروندان نیز با استفاده از شیرآلات کاهنده و همچنین با استفاده از لباسشوئی و ظرفشوئی‌های استاندارد و کم مصرف نسبت به صرفه‌جوئی در مصرف این مایه حیاتی کوشا باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در ادامه به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب همه ساله از یکم تا هفتم تیرماه در سراسر کشور به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی نیز همگام با سایر استان‌ها اقدامات اساسی در جهت مصرف بهینه شهروندان انجام می‌دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: