شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد
عجب شیر ما - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: سال گذشته 215 هزار و 994 مرزنشین استان در 14 تعاونی شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، ورزقان و جلفا 11 میلیون دلار صادرات و شش میلیون دلار وارادات انجام داده اند .
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا،غلامعلی راستی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان و شورای ساماندهی مبادلات مرزی افزود: برای 65 هزار و 279 مرزنشین کارت اعتباری الکترونیکی صادر شده است و آنها ارز را از این طریق دریافت میکنند .

وی با اشاره به اینکه مرزنشینان تا سقف 30 میلیون دلار مجاز به واردات هستند ادامه داد : مرزنشینان بدلیل داشتن معافیتهای وارداتی به شرطی مجاز به واردات هستند که صادرات انجام داده باشند.

وی اظهار کرد: در مناطق محروم 160 دلار و در مناطق عادی 80 دلار برای ورود 65 قلم کالای وارداتی به مرزنشینان داده می شود. البته 6 قلم کالای خوراکی هم به این اقلام افزوده شده است. چرا که تامین نیازهای معیشتی ، تثبیت جمعیت و جلوگیری از قاچاق کالا در مناطق مرزی استان را در دستور کار داریم .

راستی همچنین ازصادرات 505 میلیون دلاری استان در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت : این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش نشان میدهد که البته در سطح کشور این مشکل وجود دارد اما انتظار داریم با شرایط فعلی اقتصادی در پایان سال افزایش 1 درصدی صادرات استان را شاهد باشیم .

وی افزود: کالاهای صنعتی، کشاورزی و شیمیایی و پتروشیمی مهمترین اقلام صادراتی استان محسوب می شوند که در سال جاری به طور متوسط هفتدرصد رشد داشته است .

صمدحسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان هم گفت: از مهمترین دستاوردهای سفر استاندار و هیات همراه به جمهوری آذربایجان و نخجوان، همکاری برای برپایی نمایشگاههای دایمی محصولات آذربایجان شرقی در باکو و گنجه است. اما در این طرف هم باید تولید کنندگان به ارتقای کیفیت، برند سازی و استاندارد بین المللی کالای خود اقدام کنند.


برچسب ها: صادرات ، مرزنشینان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: