يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ اقتصادی در جامعه بدون نیروی انسانی کاردان شکل نمی‌گیرد و در تربیت این انسان‌ها نیز معلمان نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای دارند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،  اسماعیل جبارزاده در همایش تجلیل از معلمان منتخب نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین ابزار تحقق اهداف اقتصادمقاومتی در آموزش و پرورش تربیت می‌شود.

وی با بیان ارزش‌های مقام معلم گفت: معلمی اشتغال نیست بلکه اشتعال است و تعبیر بسیار به جا و ارزشمندی از این وجود است چرا که ایشان با شعله‌های وجود خود گرمای دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهد.

جبارزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: امروز امنیت کشور ما مرهون شهدای بزرگوار است و شکی نیست که این ایثارگران و از جان گذشتگان، تربیت یافتگان شما معلمان هستند.

وی اذعان داشت: در بررسی آمار ایثارگران و شهدا، نقش تعلیم و تربیت و معلمان در شکل‌گیری این شخصیت‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

جبارزاده معلمان را آراسته به سه مدال عنوان کرد و توضیح داد: اولین نشان نشانی الهی است چرا که ذات احدیت خود اولین معلم بشریت است و همچنین معلمان دو نشان از انبیا و ائمه اطهار دارند چرا که ایشان نیز کارشان تعلیم و تربیت و نشان دادن راه حق و حقیقت بود و ادامه راهشان به عهده معلمان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند آموزش و پرورش استان در دو سال اخیر افزود: در سال‌های گذشته جایگاه مناسبی در سطح کشور نداشت ولی امروز به سبب وجود مدیران با تدبیر در این حوزه و دیدگاه مثبت مسئولان ارشد نظام و دولت شاهد شکوفایی این حوزه هستیم.

عالی‌ترین مقام استان در ادامه گفت: امروز علاوه بر آموزش علوم در مدارس، درس زندگی نیز برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود و این همان مطالبه مقام معظم رهبری است و بحث تاسیس دارالقرآن‌ها، پژوهش‌سراها و تحت پوشش قرار دادن بی‌سوادان همگی نشان از تلاش مدیران این مجموعه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی به تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصادمقاومتی تاکید کرد و اظهار داشت: هیچ اقتصادی در جامعه بدون نیروی انسانی کاردان شکل نمی‌گیرد و در تربیت این انسان‌ها نیز معلمان نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای دارند.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی را بخواهیم نهادینه نماییم لازم است این بحث در کلاس به دانش‌آموزان توجیه شود و همین که دانش‌آموزان به عنوان نیروی فعال آینده به این باور برسند که استفاده از کالای ایرانی لازمه خود کفایی است، بی شک اهداف این مهم محقق می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: