دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
پورمهدی:
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار تسهیل مراحل انجام فعالیت‌های اداری برای نخبگان شد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا نخبگان را درگیر بروکراسی‌های مرسوم اداری نکنیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، "محمد صادق پورمهدی" در همایش فناوری اطلاعات و میکرو الکترونیک (فام) از سلسله همایش های تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری، اظهار کرد: باید به این باور برسیم که فعالیت‌های فناورانه نیازمند بسترهای اجتماعی و اقتصادی است و با بلندپروازی و برنامه‌های دور از ذهن نمی توان در این مسیر موفق شد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، گفت: ظرفیت های مناسبی برای توسعه و رشد فناوری در کشور وجود دارد و مهمترین این ظرفیت ها، نیروی انسانی تحصیل کرده و محققان برجسته دانشگاهی هستند که عامل مهمی در بالا بردن توان علمی کشور ما می باشند.

وی ادامه داد: امروز باید همه با توجه به پتانسل‌های موجود به سمت توسعه حرکت کنیم و این مهم با تاکید بر عمل و اجرا محقق می شود.

پورمهدی، یادآورشد: ارتقای پشرفت و توسعه با برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها به وجود نمی‌آید بلکه باید ما همه به این موضوع توجه کنیم که متخصصین ما باید در کنار مدیران ما باشند و مدیران از به کارگیری متخصصین امر نحراسند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به موضوع فرار مغزهای نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان ما از کشور خارج می شوند و باید برای حل این مشکل مهندسی مجددی در کشور انجام شود.

پورمهدی با اشاره به اهتمام مدیران ارشد استانی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان گفت: تمامی مدیران استانی مکلف به همراهی فعالیت های این حوزه در سطح استان هستند و ما نیز تلاش کرده ایم با ایجاد تسهیلات مورد نیاز از قبیل فراهم کردن فضای ویزه در شرکت شهرک های صنعتی امکانات و شرایط ویژه را برای آن‌ها فراهم کنیم.


برچسب ها: نخبگان ، بروکراسی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: