شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
عجب شیر پرس - مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تا اول اسفند ۳۶ هزار و ۸۱ نفر در استان به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی مراجعه کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای ستاره با بیان اینکه از ابتدای امسال تا اول اسفند ۳۶ هزار و ۸۱ نفر به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی مراجعه کردند گفت: از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۱۸ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر زن بودند.

وی اظهار کرد: تعداد مراجعان نزاع به پزشکی قانونی طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ هزار و ۹۸۹ مورد بود تغییر محسوسی نداشت و سه دهم درصد افزایش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فراوانی تعداد نزاع‌ها و مراجعان به پزشکی قانونی طی امسال در سال بعد مشخص می‌شود گفت: آذربایجان شرقی در زمینه نزاع و دعوا در سال ۱۴۰۱ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بعد از اردبیل در رتبه دوم قرار دارد و همدان، زنجان و گیلان نیز رده‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

آقای ستاره ادامه داد: این استان از نظر فراوانی در تعداد مراجعان منازعه به پزشکی قانونی بعد از تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رده چهارم قرار دارد و بیشترین مراجعان این حوادث به پزشکی قانونی ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۱ ماهه گذشته به ۱۳۷ مورد پرونده قصور پزشکی در کمیسیون پزشکی این اداره کل رسیدگی شد و بیشترین پرونده‌ها مربوط به دندانپزشکی، دندان ساز تجربی، سایر گروه‌های پزشکی مانند زیبایی و آرایشی، پرستاری، جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی و جراحی ارتوپدی است.

ستاره افزود: این استان از نظر فراوانی تعداد پرونده‌های قصور پزشکی کمیسیون پزشکی نوبت اول در رتبه دوم کشور و در تعداد پرونده‌های کمیسیون پزشکی نوبت دوم در رتبه سوم قرار دارد.

وی اظهار کرد: برای ۶۳ درصد از پرونده‌های مربوط به کمیسیون‌های قصور پزشکی نوبت اول رای محکومیت و برای ۳۷ درصد رای تبرئه صادر شد و در پرونده‌های قصور پزشکی کمیسیون‌های نوبت دوم، ۵۶ درصد محکوم و ۴۴ درصد تبرئه شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرونده‌های قصور پزشکی استان‌های زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی نیز در کمیسیون پزشکی این اداره کل رسیدگی می‌شود گفت: این استان قطب کمیسیون‌های پزشکی شمال غرب کشور است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: