شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در خصوص حریم شهر تبریز و اطلاعاتی که در این زمینه لازم است مطرح و قرار شد موضوع ظرف یک هفته جمع‌بندی و در تهران از طریق مبادی ذی‌ربط پیگیری شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، جبار علی ذاکری امروز در چهاردهمین کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان اظهار کرد: دو مورد مغایرت اساسی مربوط به طرح تفصیلی شهر جدید سهند، بررسی اصلاحاتی در خصوص حریم شهر تبریز، و پرونده‌های تولیدی، خدماتی و سرمایه‌گذاری از جمله موارد طرح شده در این جلسه بودند.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: در این جلسه  با درخواست شرکت عمران سهند در خصوص افزایش  تراکم شهر جدید سهند از ۲۴۰درصد به ۲۸۰ درصد در یکی از بلوک اراضی نهضت ملی مسکن موافقت شد.
وی ادامه داد:  موضوع مهم دیگر مغایرت اساسی اراضی با کاربری گردشگری تفریحی و توریستی بود که باتوجه‌به  قانون جوانی جمعیت و نیازی که نهضت ملی مسکن دارد با تغییر کاربری 20 هکتاربه مسکونی مطرح و مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
ذاکری اضافه کرد: سومین موضوع در خصوص حریم شهر تبریز و اطلاعاتی که در این زمینه لازم است مطرح و قرار شد موضوع ظرف یک هفته جمع‌بندی و در تهران از طریق مبادی ذی‌ربط پیگیری شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: