شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
پس از دریافت پاداش پایان خدمت؛
عجب شیر پرس - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: معلمان پس از دریافت پاداش پایان خدمت در پایان ۳۰ سال، می‌‎توانند تا ۵ سال با آموزش و پرورش ادامه همکاری دهند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تصویب بند (ح) ماده ۸۸ قانون برنامه هفتم، این مصوبه را یکی از مصوبات خوب در حوزه آموزش و پرورش در طول اجرای برنامه هفتم برشمرد که تا حد زیادی در زمینه معضل کمبود معلم مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با این مصوبه مجلس، دولت اجازه دارد در صورت پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته از معلمان رتبه‌های استادیار معلم و بالاتر تا ۵ سال با رعایت سقف ۶۵ سال بهره ببرد.

وی ادامه داد: بسیاری از نیرو‌های بازنشسته آموزش و پرورش در سنین ۴۸ تا ۵۰ سال بازنشسته می‌شوند که در اوج پختگی بوده و دولت می‌‎تواند از ظرفیت آموزشی آن‌‎ها استفاده کند، ولی به دلیل محدودیت‌‎های موجود از این ظرفیت بی بهره می‌‎ماند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: این پیشنهاد در جلسه غیرعلنی با وزیر آموزش و پرورش و در حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی نیز مطرح شد که مورد موافقت دولت نیز بود.

گفتنی است که در بند (ح) ماده ۸۸ قانون برنامه هفتم توسعه آمده است؛ «دولت مجاز است در صورت تأمین اعتبار در قوانین بودجه سنواتی، پاداش بازنشستگی معلمان در رتبه‌های استادیار معلم و بالاتر را در سال سی‌ام خدمت بدون اعمال فرایند بازنشستگی پرداخت و با استمرار خدمت آنان تا پنج سال افزایش خدمت با رعایت سقف شصت و پنج سالگی موافقت نماید.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: