شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
عجب شیر پرس - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: جشن خودکفایی کاغذ جمعه در مازندران برگزار می شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته مراسم انتخاب پایتخت کتاب کشور را در سمنان داشتیم و همچنین هفته فرهنگی ترکمنستان که در اصفهان آغاز شد.

وی بیان کرد: اعزام هنرمندان به غزه ما اهالی فرهنگ و هنر را در چند نوبت به حوزه مقاومت در لبنان و مرزهای عراق و اردن و همچنین بخش‌هایی که امکان داشت اعزام کردیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی به نام اشک مریم چهارم آذرماه و با حضور بانوان اندیشمند داخلی و خارجی برگزار شد، افزود: بیش از ۲۰ کشور به صورت برخط در این همایش حضور داشتند و نوع نگاه جمهوری اسلامی ایران به نقش موثر زنان در حوزه مقاومت در این اجلاس مورد توجه قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که موضوع غزه با پیروزی کامل جریان مقاومت به پایان برسد و یادآورشد: همکاران رسانه‌ای، فرهنگی و هنری نقش موثری را در تبیین ابعاد این حماسه بزرگ داشتند که از آنها قدردانی می‌کنم.

اسماعیلی ادامه داد: با دستور رئیس جمهور موضوع معیشت کتابداران و طرح‌های عمرانی حوزه کتابخانه‌های عمومی پیگیری و ابلاغ رسمی شد که اتفاق مهمی بود.

وی درباره مالیات هنرمندان و اتفاقات در رابطه با ارائه اصلاحیه لایحه مالیات‌های مستقیم، توضیح داد: با صنف مرتبط جلسه‌ای برگزار شد و جلسات کارشناسی با هماهنگی‌ها و همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی ادامه پبدا کرد و در نهایت این بخش مطابق پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب مشترک رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نوع نگاه دولت همانند لایحه ۱۴۰۱ است و عواید ناشی از حصول مالیات‌ها، طبق لایحه دولت به صندوق هنر واریز خواهد شد که اتفاق بسیار مهمی در جهت حمایت از حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی بیان کرد: روز جمعه جشن خودکفایی کاغذ در حوزه کاغذ فرهنگی را در مازندران خواهیم داشت و از همکاران رسانه‌ای‌ دعوت شده تا در این جشن همراه ما باشند.
وی درباره اعزام هنرمندان به غزه اظهار کرد: ما اهالی فرهنگ و هنر را در چند نوبت به حوزه مقاومت در لبنان و مرزهای عراق و اردن و همچنین بخش‌هایی که امکان داشت اعزام کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: چند همایش بین‌المللی را در روزهای آینده و ماه‌های بعدی در دستور کار خواهیم داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: