شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان:
عجب شیر پرس - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: انگیزه طلاق‌های صوری که بخش مهمی از آمار طلاق را تشکیل می دهد بهره مندی از مزایای قانونی از جمله دریافت مستمری و یا معافیت فرزندان از خدمت سربازی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مرضیه استکی روز چهارشنبه با بیان اینکه برخی زوجین بدون اینکه بطور واقعی قصد جداشدن داشته باشند برای طلاق اقدام می‌کنند، افزود: این گونه طلاق ها غیر واقعی است و درصورت اثبات منافع شخصی افراد بدنبال اخذ حکم طلاق، تبعات قانونی برای آن ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: از طرفی در این میان آسیب‌های بسیاری به زوجین و فرزندان از لحاظ اجتماعی، حقوقی و سلامت روانی وارد می‌شود.

استکی بیان کرد: کارشناسان، پژوهشگران، وکلا وقضات لازم است نسبت به بررسی دقیق وموشکافانه دلایل این پدیده در جامعه و ارائه راهکارهای بازدارنده مشارکت کنند.

وی ادامه داد: نتایج این بررسی‌ها همچنین باید از سوی نمایندگان مجلس جهت رفع نواقص قانونی در صحن علنی ارائه شود.

استکی آموزش ومشاوره به زوجین درآستانه طلاق را ضروری دانست و افزود: نهاد خانواده به عنوان کانون مودت، مهربانی وآرامش جایگاه ارزشمندی دارد و رابطه همدلی وصلح در خانواده مورد تاکید دین اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: تحکیم خانواده و جلوگیری از وقوع طلاق از مهمترین اولویت‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان است و در این زمینه با برگزاری جلسات تخصصی، کمیته ها و کارگروه‌های متعدد برنامه ریزی شده است.

بر اساس اطلس ازدواج و طلاق شهرستان های کشور که این وقایع را از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار داده؛ ۱۹۴ شهر و شهرستان آمار طلاق بالاتر از میانگین کشوری داشته اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: