شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین آن از محل‌های مختلف مورد پیگیری مسئولان استان قرار گرفته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا نعمت سلطانی روند عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه فاضلاب اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در صورت تامین اعتبارات، تصفیه خانه اردبیل دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: برای تکمیل خط انتقال آبرسانی اردبیل یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و برای اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۴۰۰ کیلومتر هم نزدیک ۳۰ میلیارد ریال برای هر کیلومتر هزینه خواهد شد.

آلودگی آب آشامیدنی در استان اردبیل پایین است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر میزان آلودگی آب آشامیدنی با توجه به آرسنیک زدایی تصفیه‌خانه‌ها پایین آمده است، ادامه داد: مشکل آلودگی آب اردبیل آرسنیک آب چاههاست که در این زمینه به طور مداوم نمونه برداری انجام می شود و بر اساس ارزیابی صورت گرفته میزان آرسنیک چاه‌های اردبیل به ۷.۲ دهم رسیده است.

نعمت سلطانی افزود: شایعه آلودگی آب استان ناشی از ورود پساب صنعتی ارمنستان به ارس، هنوز تایید نشده ولی برخی از کارشناسان اذعان دارند که ورود پساب کشاورزی مغان به رود ارس می‌تواند منجر به آلودگی آب کانال مغان شود.

خسارت ۴۷۰ میلیارد ریالی سیلاب به تاسیسات آب و فاضلاب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه سیل اخیر بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال در حوزه آب و فاضلاب در شهرهای مختلف استان اردبیل خسارت به بار آورد، افزود: تاسیساتی که در اثر سیلاب تخریب شدند در حال مرمت و تعمیر هستند و تلاش کردیم در این مدت مشکل قطعی آب هم در استان اتفاق نیفتد و مشکلات ایجاد شده هم با توجه به امکاناتی که در اختیا داریم، در اسرع وقت برطرف شود.

وی همچنین درباره تأمین آب پتروشیمی نمین اظهار کرد: شهر نمین و عنبران به ۹۷ تا ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب نیاز دارد و از این مقدار ۱۵ لیتر آب نیز به پتروشیمی نمین واگذار شده بود که مقرر شد این میزان از محل پساب آب واحدهای صنعتی به ۵۰ لیتر در ثانیه برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه طرح آبرسانی ۴۵۴ روستای محروم این استان طبق تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی و توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن المجتبی(ع) در دست اجرا است، افزود: برای آبرسانی به این روستاها در مجموع چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال توسط دولت هزینه می‌شود که تاکنون آبرسانی ۱۸۰ روستا در استان شروع شده است.

نعمت سلطانی ادامه داد: برای آبرسانی به شهرها و روستاهای دیگر هم در سال ۱۴۰۱ پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مصوب شده که تا کنون چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

شهروندان از مصرف بی رویه آب خودداری کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به محدودیت منابع آب در استان اردبیل و خشکسالی‌های پی در پی سالانه بیان کرد: این استان با وجود بارش متوسط و به نسبت کافی در سال جاری، به علت تداوم خشکسالی و نبود منابع، مخازن و شبکه آبرسانی مطمئن، همواره در فصل تابستان با کمبود آب برای جمعیت ساکن روستاها روبرو است و ضروری است شهروندان از مصرف بی رویه آب خودداری کنند.

وی رشد روزافزون مصرف آب به ویژه انشعابات غیرمجاز را از چالش‌های اساسی آب در استان ذکر کرد و و با تاکید بر لزوم حساسیت مردم و مسئولین به فرهنگ مناسب مصرف آب گفت: افزایش جمعیت در شهرها و سکونت بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر اردبیل، مشکل تامین آب در این شهر را دو چندان کرده است.

نعمت سلطانی بیان کرد: دشت اردبیل با افت شدید منابع آب زیرزمینی مواجه شده و در کنار آن، ذخایر پشت سدهای استان نیز در سال جاری به شدت کاهش یافته و همین امر سبب شده که تامین آب جمعیت شهری و روستایی استان از این دو منبع دچار چالش اساسی شود.

هم اینک ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: