جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
معاون سياسی و امنيتی استاندار آذربايجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به مولفه های پدافند غیرعامل در سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی گفت: بخشی نگری در اجرای برنامه های پدافند غیرعامل بی معنی است و لازم است متناسب با نیاز، آحاد جامعه از آموزش های لازم برخوردار شوند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی - سعید شبستری در جلسه ستاد گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل، ضمن تبیین خط مشی ها و سیاست های کلی پدافند غیرعامل اظهارکرد: نهادینه سازی و همگانی کردن پدافند غیرعامل ضرورتی انکارناپذیر است؛ از این رو باید این مهم به عنوان موضوعی همگانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر تعریف پیوست پدافند غیرعامل در طرح ها و پروژ‍ه های مهم استان گفت: تمامی طرح ها، پرو‍‍ژه ها و برنامه های سازمان ها و نهادهای دولتی باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خواستار ارتباط تنگاتنگ مدیران بحران و پدافند غیرعامل شد و افزود: در راستای تحقق اهداف تعیین شده و کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، در فضای پدافند غیرعامل باید برای تک تک مجموعه های کاری برنامه مدون و برنامه ریزی شده داشته باشیم.

شبستری، شاه کلید برنامه های پدافند غیرعامل را آموزش دانست و اظهار کرد: آموزش در این خصوص حرف اول و آخر را می زند از این رو آموزش های متناسب با این موضوع باید در سطوح مختلف تهیه، تدوین و عملیاتی شود .

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت نظارت بر عملکرد مجموعه ها در خصوص پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت: گروه های هدایتی و نظارتی باید عملکرد مجموعه های مختلف را در این خصوص به دقت رصد کرده و ضمن احصای مشکلات نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: صاحب فرایند ها بهترین افراد برای احصا و تهیه برنامه ها و سیاست های پدافند غیرعامل خواهند بود.

شبستری همچنین نقش رسانه‌ها  را در عملیات روانی و پدافند غیرعامل، در فرهنگ‌سازی و تغییر باورهای مردم را  در توجیه و هدایت افکار عمومی، ایمن سازی، کاهش آسیب‌‌پذیری و ارتقای ضریب آمادگی  مهم ارزیابی کرد.

احمد جهانسری مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارایه گزارشی جامع از برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته، عناوین روزهای هفته پدافند غیرعامل سال جاری را اعلام و خاطرنشان کرد: تغییر مولفه‌های دفاعی رسالت اصلی پدافند غیرعامل است و تلاش داریم تا مردم در تهدیدات مختلف با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: یکی از وظایف ما این است که آموزش پدافند غیرعامل را از سیستم دولتی به سمت بخش خصوصی سوق دهیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: