جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: واحدها و پروژه‌های نیمه‌تمام را به این منظور می‌فروشیم که دوره اجرایی آنها بیش از حد طولانی نباشد تا بتوانیم از منابع آزاد شده ای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کنیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استان داری آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف سند تدبیر و توسعه تغییر پارادایم اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی است که بخشی از این هدف با واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و در حال بهره‌برداری محقق می‌شود.
وی افزود: واحدها و پروژه‌های نیمه‌تمام را به این منظور می‌فروشیم که دوره اجرایی آنها بیش از حد طولانی نباشد تا بتوانیم از منابع آزاد شده برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کنیم؛ واحدهای در حال بهره‌برداری را هم به دلیل هزینه‌های جاری آنها که تامین آن مشکل است می‌فروشیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی افزود: به عنوان مثال ممکن است یک سالن ورزشی احداث کنیم ولی چون مجوز نداریم نمی‌توانیم مربی، نگهبان و سایر عوامل ضروری نگهداری سالن را استخدام کرده و درِ آن را باز نگه داریم؛ طبیعی است باید این پروژه را به فردی واگذار کنیم که نیروی انسانی آن را تامین و نگهداری کند و با به مرحله بهره‌برداری رساندن آن، مردم از این امکان بهره‌مند شوند.
بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: در برخی مواقع موقعیت پروژه‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانیم به بخش غیردولتی واگذار کنیم؛ به عنوان مثال واگذاری یک سالن ورزشی در مناطق محروم توجیهی نخواهد داشت اما می‌توانیم با فروش یک ورزشگاه در تبریز چند سالن ورزشی در مناطق محروم و کم برخوردار را به بهره‌برداری برسانیم.
وی ادامه داد: در مواقعی که خریدار غیردولتی و بخش خصوصی وجود ندارد می‌توانیم به شکل مشارکتی ورود یابیم؛ مثلا یک پروژه نیمه تمام فرهنگی را به شهرداری واگذار کنیم مشروط به اینکه این پروژه را خاتمه داده و به بهره‌برداری برساند؛ بدین ترتیب دستگاه‌های دولتی مثل تربیت‌بدنی، آموزش و پرورش و غیره می‌توانند به سمت نقش اصلی دولتی خود که سیاست‌گذاری، نظارت و ارزش‌یابی است حرکت کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: هدف ما خدمت رسانی به مردم است و اینکه روی تابلوی پروژه‌ها نام چه نهادی باشد برای ما هیچ فرقی نمی‌کند.
وی ابراز داشت: ما تا زمانی که خودمان مجری هستیم نخواهیم توانست نقش سیاستگذاری و ارزیابی را ایفا کرده و در واقع خودمان بر خودمان نظارت کنیم؛ اما وقتی پروژه‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کنیم قادر خواهیم بود وظایف نظارتی خود را هم به انجام رسانیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: