پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
عجب شیر ما - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: موضوع مهم و محوری جوانان باید از زیر سایه سنگین ورزش خارج شود و وزارت ورزش و جوانان در این مسیر برنامه هایی برای سال 1395 دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، جمشید نظمی روز یکشنبه در چهل و چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، افزود: بر این اساس یکی از برنامه های اولویت دار و مهم وزارتخانه توجه بیشتر به موضوع جوانان و مشکلات و مسایل این قشر است که در همین رابطه آذربایجان شرقی نیز باید اهداف وزارت را در سال آینده پیگیری کند.
وی، همکاری و تعامل سازنده و منطقی بین دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با اداره کل ورزش و جوانان را یکی از راهکارهای مهم و اصلی برای برنامه ریزی های کلان در حوزه جوانان عنوان و اظهار کرد: در این زمینه باید مباحثی همچون اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان به طور ریشه ای بررسی و راهکارهای متناسب برای حل آنها تدوین شود.
نظمی، توجه به ورزش همگانی و فرهنگ سازی در این رابطه را یکی از سیاست های مهم اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: در این خصوص شهرستان های مختلف باید با توجه به ظرفیت ها و امکانات خود برای همگانی کردن ورزش در رشته های مختلف برنامه ریزی و اقدام کنند.
وی با اشاره به شهرت شهر بناب به شهر دوچرخه ایران، برگزاری همایش بزرگ به همین مناسبت را یکی از اقدامات خوب و موثر برای ترویج ورز همگانی در استان و حتی سایر شهرهای کشور دانست و افزود: فرمانداری این شهرستان باید از هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای همایش مزبور را انجام دهد.
نظمی، هزینه در بخش ورزش همگانی را پایین تر از ورزش قهرمانی عنوان کرد و یادآور شد: این در حالی است که اثرگذاری ورزش همگانی در بخش سلامت جامعه بسیار وسیع تر از ورزش قهرمانی است.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه جوانان این منطقه، اظهار کرد: اشتغال، مسکن و اوقات فراغت جوانان از جمله موضوعات مهم فرمانداری است که تاکنون چهار نشست ستاد ساماندهی برگزار و کمیته های 11 گانه آن فعال شده است.
ولی الله فرج اللهی اظهار کرد: در زیرمجموعه این ستاد تعداد 10 جلسه اوقات فراغت، 11 جلسه ازدواج و 20 جلسه در سایر حوزه های مربوطه در شهرستان بناب تشکیل شده است و در کنار آنها انجمن های مشورتی جوانان و دوستی جوانان در فرمانداری را ایجاد و راه اندازی کرده ایم.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای بناب در رشته دوچرخه سواری، گفت: در این راستا تابستان امسال همایش 18 هزار نفری بناب شهر دوچرخه برگزار شد که این همایش برای سال آینده نیز برپا می شود.
فرج اللهی ادامه داد: برنامه هایی برای ثبت بناب شهر دوچرخه برای سال آینده در نظر گرفته شده است که در این راستا نیازمند همکاری و کمک های سازمان ها و نهادهای استانی از جمله ورزش و جوانان و میراث فرهنگی هستیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: