يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۱۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
تبریز-ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: عمده گلایه و شکایت مردمی از دستگاه قضائی استان مربوط به نوع و نحوه برخورد تعدادی از کارکنان است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی روز شنبه در جمع گزینشگران قوه قضاییه منطقه شمالغرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، افزود: احترام و تکریم ارباب رجوع باید همواره در سرلوحه فعالیت های اداری و خدماتی قوه قضائیه باشد و کسی که از عمق جان به نظام اسلامی ارادت دارد و علاقمند و مطیع ولایت امر است بدون تردید در برخورد با مردم نیز رفتار مناسبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گزینشگران نباید کیفیت کارهای خود را فدای سرعت کنند، یادآور شد: بر همین اساس باید با همفکری و همکاری به بهترین شیوه ها و روش های گزینشی دست یابیم و با احراز حداقل های گزینش، در این مسیر با ریزش های احتمالی مواجه نشویم.

خلیل اللهی با تاکید بر گزینش افراد معتقد به نظام و انقلاب اسلامی در قوه قضاییه، اظهار داشت: باید توجه داشت که بهترین و مهمترین سرمایه نظام اداری کشور سرمایه های انسانی است و تنها سرمایه دستگاه قضایی نیز نیروهای انسانی است و نباید اقدامی انجام داد تا این نیروها از دست بروند و یا بی انگیزه شوند.

وی با تاکید بر اینکه گزینشگران قوه قضاییه در تأمین سرمایه انسانی متعهد اثرگذار و موثرند، ادامه داد: بین گزینش کارمندان و قضات نباید تفاوتی قایل شد و همچنان که قضات از حیث شرع، قانون و اخلاق مسئولیت های بسیار مهم و خطیری دارند و در راستای کشف حقیقت، احقاق حق مردم و ابطال باطل تلاش می کنند، کارکنان اداری نیز در به نتیجه رسیدن یک پرونده نقش به سزا و تعین کننده ای دارند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی کیفیت کار گزینشگران را مهم برشمرد و اضافه کرد: با توجه به لزوم جذب کارکنان صالح و سالم در نظام اداری جمهوری اسلامی باید با همفکری و همکاری به بهترین نفرات رسید و با احراز حداقل های گزینش در مسیر بارورسازی نظام اداری تلاش شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: