چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۱۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
عجب شیر پرس - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از احداث ۵۰ هکتار گلخانه در این استان تا آخر سال و با هدف گسترش این نوع کشت خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمدرضا رییس‌زاده روز پنجشنبه اظهار داشت: به ازای احداث هر هکتار گلخانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و بر همین اساس ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از طرح‌های مورداشاره نیاز است.

وی ادامه داد: تیران وکرون، دهاقان، شهرضا و نجف‌آباد به‌عنوان کانون اصلی توسعه این کشت در استان، شهرستان‌های محل ساخت گلخانه‌های مزبور خواهند بود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال نیز ۵۰ هکتار گلخانه باهدف گسترش این کشت در استان به بهره‌برداری رسید.

رییس‌زاده با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب منابع آب در استان دلیلی بر ضرورت تغییر نوع کشت است، اظهار داشت: بر همین مبنا باید پروژه‌هایی مانند کشت گلخانه‌ای که بهبود بهره‌وری در مصرف آب را به دنبال دارد، افزایش یابد.

وی بابیان اینکه تولید محصولات گلخانه‌ای در استان بیش از  ۳۸۰ هزار تُن بود در سال است، اضافه کرد: خیار، گوجه و فلفل دلمه‌ای رنگی بیشترین تولیدات این بخش به شمار می‌رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: ازآنجاکه کمبود تسهیلات و اعتبارات چالش این بخش است از مسوولان وزارتخانه درخواست داریم حمایت‌های خود را از این صنعت افزایش دهند.

تاکنون بالغ‌ بر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه در استان اصفهان احداث‌ شده است.

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: