شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
یک کارشناس مذهبی:
عجب شیر ما - یک کارشناس مذهبی در همدان گفت: با بالا رفتن سن ازدواج، جامعه آرامش معنوی و فرهنگی خود را از دست می‌دهد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، یک کارشناس مذهبی در همدان گفت: با بالا رفتن سن ازدواج، جامعه آرامش معنوی و فرهنگی خود را از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام "ناصر نقوی، اظهار کرد: بالا رفتن ازدواج و تاخیر در این امر معنوی تبعات فرهنگی و اجتماعی زیادی به دنبال دارد چرا که انسان همواره با غریزه همراه است و این امر زمینه گناه و فساد را در جامعه به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: تاخیر در ازدواج علاوه بر اینکه استحکام زندگی و تعداد فرزندهای خانواده را کم می‌کند از طرفی موجب فاصله سنی زیاد پدر و مادر با فرزندان می‌شود.

نقوی عنوان کرد: امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌ها و بهانه‌های افراد به ویژه پسران، بیکاری و نبود شغل با ثبات است که دولت بایددر این خصوص تدابیری بیندیشد.

این کارشناس مذهبی، توقع زیاد، تجمل‌گرایی و نبود صبر و تحمل را از آفت‌های ازدواج دانست و اعلام کرد: برخی از دختران و پسران هم به بهانه ادامه تحصیل ازدواج را به تاخیر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه جامعه ما دچار اشتباه بزرگی شده که بلوغ جسمی و جنسی را جایگزین بلوغ اجتماعی کرده و همین امر بهانه‌ای برای افزایش سن ازدواج شده است، تاکید کرد: بهتر است ازدواج به تعویق نیفتد و پس از بلوغ جسمی و در اولین فرصت این امر مقدس انجام شود.

این کارشناس مذهبی به خانواده‌ها توصیه کرد: مراقب فرزندانتان باشید و اجازه ندهید که بهانه‌هایی مانند ادامه تحصیل، تجمل‌گرایی و توقع زیاد منجر به تاخیر در امر ازدواج آنها شود چرا که تبعات و عوارض تاخیر در ازدواج دامان خود خانواده را هم می‌گیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: