جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نامزدها، گروه‌ها و ستادهای انتخاباتی باید مصالح و منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده اظهار داشت: تفاوت دیدگاه‌های سیاسی در بین مردم امری طبیعی است اما همه باید به عنوان فرزندان انقلاب با تعامل، هم‌فکری و سعه‌صدر، زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر اعتلای هرچه بیشتر میهن اسلامی بکوشیم.

وی با بیان اینکه همدلی همه ارکان نظام و عوامل انسانی دخیل در انتخابات ضامن تقویت وفاق ملی، اعتماد متقابل و امنیت روانی و اجتماعی شده و مشارکت جمعی را به همراه خواهد داشت؛ ادامه داد: یکی از پیامدهای انتخابات برای کشور مشارکت گسترده مردم در عرصه انتخابات است و این مشارکت با اعتماد مردمی رابطه مستقیمی دارد.

جبارزاده تاکید کرد: اگر تمام اجزای انتخابات از جمله کاندیداها، هواداران، مجریان و مسئولان انتظامی قانون را رعایت کرده و در محدوده وظایف خویش عمل کنند، شاهد پیشرفت حداکثری امور و حضور یکپارچه مردم در صحنه انتخابات خواهیم بود.

وی، منش و رفتارهای اخلاقی در انتخابات را در 5 محور اصلی مورد کنکاش قرار داد و افزود: «ناظران و عوامل اجرایی» موظف هستند با حفظ بی‌طرفی کامل به اجرای دقیق قوانین و آیین‌نامه‌های انتخاباتی و به دور از اعمال سلیقه‌های جناحی و شخصی پرداخته و با به کارگیری مجریان باتجربه و آموزش دیده و دارای حسن رفتار و سلوک انتخاباتی رقابتی سالم برگزار کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ترویج اصول و ارزش‌های اخلاقی در انتخابات، ارتقای آگاهی‌های عمومی در زمینه انتخابات و تشویق مردم به مشارکت را جزو وظایف «مطبوعات و رسانه‌ها» دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید از سیاه‌نمایی یا بزرگ‌نمایی مشکلات و تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت‌های نظام به جد پرهیز کرده و با به کارگیری ادبیات امیدبخش در جامعه وحدت و شور و نشاط را وارد عرصه انتخابات کنند.

وی ادامه داد: نامزدها، گروه‌ها و ستادهای انتخاباتی باید مصالح و منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند و ضمن پرهیز از وعده‌های غیرمرتبط با وظایف و اختیارات نمایندگی و احترام به قانون در همه مراحل انتخابات منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی خود را برای تنویر افکار عمومی شفاف‌سازی کنند.

جبارزاده اطلاع‌رسانی مناسب به افکار عمومی، عدم استفاده از امکانات دولتی و عمومی، توجه به عزت نفس و کرامت انسانی و پرهیز از هرگونه تهدید یا تطمیع، خرید و فروش رای یا وام‌دار شدن به صاحبان ثروت و قدرت را موارد بسیار مهمی دانست که باید مورد توجه جدی نامزدها و ستادهای آنان قرار گیرد.

وی از نخبگان و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار دعوت کرد از فضای تبلیغات انتخاباتی برای جلب همگرایی بیشتر در میان مردم بهره ببرند و در برخورد با مخالفان نظام و تشویق به مشارکت آگاهانه و حداکثری در انتخابات نهایت هوشیاری را به خرج دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی حضور آگاهانه، شناخت اصلح و احساس مسئولیت در انتخاب اصلح از سوی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است انتخاب‌کنندگان به قوانین و مقررات انتخابات احترام گذاشته و همکاری مناسبی با مجریان انتخابات به عمل آورند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: